/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Gemme billeder i Outlook
Fra : lennarts.dk
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 03-04-07 09:46

Hej.

I Outlook får jeg ofte mails med billeder som indhold (de er ikke vedhæftet som fil).

Disse billeder vil jeg gerne gemme, men Outlook vil kun gemme dem som .bmp filer?

Nogen som ved hvordan dette ændres?? Det er sk... irriterende, bl.a. ved billeder som jeg ved er enten i .gif eller .jpg format.

Er der nogen som har løsningen? På forhånd tak

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-04-07 09:50

det er nok fordi dine midlertidige interfil-mappe er fyldt op.
Lav en Diskoprydning:
Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 03-04-07 10:00

Hej hcma.

Det troede jeg også var problemet, men det er det ikke!

Men det er træls, jeg har et animeret gif billede, som den konsekvent vil gemme i bmp format.

Det er masser af plads på min harddisk, så det er heller ikke der, problemet er.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-07 10:29

lidt mere her:
Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files,
når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis punkt 3 følges, skulle problemet ikke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater,
men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for
et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-04-07 10:29

sorry, fik ikke opdateret

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-04-07 10:31

har du prøvet at gemme hele mailen som *.html og så trække gif'en ud derfra ?

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 03-04-07 10:38

Beklager hcma,

Jeg har prøvet alt det du skriver, Outlook vil stadig kun gemme i .gif format!!!! SKOD!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-07 10:38

Og fremover kunne du så passende bede afsenderne om at sende dem som vedhæfte og IKKE lægge dem i mailen.....

Bare lige for at forhindre problemet i at opstå igen.....

Og et lille fif hvis oprydning IKKE hjælper.....

Videresend dem til et andet mailprogram.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-07 10:41

Citat
Outlook vil stadig kun gemme i .gif format

Var det ikke det du ville.....

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 03-04-07 10:44

Hej refi.

Ja hvis jeg åbner mailen i Outlook Express så vil den gerne gemme billedet i .gif format, men det kan ikke være rigtigt, at jeg hver gang skal videresende.

Og mange gange, så er det nyhedsbreve, hvor billederne er opsat i en tekst, så de kan ikke bare vedhæftes!

Nå, jeg må vel bare leve med problemet i Outlook 2003

Kommentar
Fra : lennarts.dk

Dato : 03-04-07 10:46

Citat
Outlook vil stadig kun gemme i .gif format

Sorry..... det var selvfølgelig .bmp format

Godkendelse af svar
Fra : lennarts.dk

Dato : 04-04-07 13:24

Tak for svaret hcma.

Det virker dog stadig ikke, men jeg vil prøve en opgradering til Outlook 2007.