/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvor ligger dette tårn-2.
Fra : Mosebaek
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 03-04-07 08:27

Vi gentager lige "succes`en" fra i går.Håber det funker bedre idag.HVOR LIGGER/står DETTE TÅRN.
Efter fornyet "efterforskning" viser det sig at,i modsætning til Frieda`s opfattelse,det "opholder" sig
i/ved Århus eller omegn.

http://peecee.dk/?id=37788

Håber skittet virker dennegang. V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-04-07 08:32

Kors, jeg er født og opvokset i Århus og boede der til mit 35. år.
Er fra den generation, hvor søndage (da jeg var lille) blev tilbragt med at køre familieture med picnik kurv.

Og jeg kender det ikke!

frieda

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 08:42

Jeg kan tilføje at kirken her er fotograferet fra omtalte tårn.Er det til noget hjælp.

http://peecee.dk/?id=37789

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 08:58

Picnik kurv:Ak,ja.Når min kære fader fik os otte (8) unger læsset på hestevognen og vi kørte..........

Nå,nu bevæger jeg mig vist lidt fra emnet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-07 09:22

He he, så var det da i det mindste rigtigt, at det ikke er i Nordsjælland

Så er det da blevet opklaret, og du fandt også ud af at ligge billeder ind her på siden - flot -

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 09:41

Ja,ja.Jeg er snart en ren Kandu-nørd.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 03-04-07 09:41

Næh, Mosebaek.
Du skal tage cyklen og køre nordpå fra Århus. På den gamle Randers-vej drejer du til højre mod Todbjerg, hvor du vil finde Mølletårnet.
Todbjerg Mølle brændte 15. juni 1918, og på dens plads har ingeniør Jessen, Skaarupgaard, ladet rejse en Varde til minde om den. (Ref: Trap Danmark Bind VI, 4. udgave.)
Du kan læse mere om det, samt se et billede af dit tårn på http://www.aaa.dk/aaa/nm-grundvand-mollebakken-ved-todbjerg.htm

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 10:08

Det må jeg nok sige,Larshau,det var et ben med kød på.Nu kan jeg rigtig "imponere" lillebror ved at
sende hele beskrivelsen,af dig fundne side,til ham.

Jeg skal lige klippe græsplænen,vender tilbage lidt senere.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-07 10:19

Nå, men jeg har heller aldrig været helt derude i Todbjerg.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-07 11:22

Og kirken hedder Todbjerg kirke

mvh dova

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-04-07 11:26

Er fra Højbjerg!
Har altid cyklet sydpå

Tak for oplysningen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 11:52

Ja,der kan man bare se.Jeg har kørt forbi vejen til Todbjerg masser af gange.Har en søn i Trige og
tar frakørslen ved Ødum.Jeg skal nok lige en tur over Todbjerg,næste gang vi er på de kanter.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : larshau

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-07 13:16

Ja, god tur! Jeg kører også forbi af og til. Skal vi finde mere frem om tårnet, eller er opgaven besvaret?

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-07 14:34

Tak for svaret larshau.Opgaven er besvaret.Mange tak.