/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad koster nyt hus??
Fra : Trotskij
Vist : 1115 gange
100 point
Dato : 03-04-07 00:17

Hej
Vi overvejer at få bygget et nyt hus. Er der nogen der har erfaring med/ viden om, hvad man kan få et et-familieshus på 150-170 kvm for?

Vi bor i Nordjylland og regner med at give max 600.000 for en grund på et par tønder land. Vi har haft kig på et par stykker, hvor der allerede står et gammelt faldefærdigt hus, som man kan rage ned og i stedet bygge et nyt.

Vi sidder pt i et hus som vi selv har renoveret, og er ikke bange for at skulle lave noget selv (medbyg). Feks VIL vi faktisk gerne selv sætte badeværelse og køkken op, simpelthen fordi vi kan finde ud af det og fordi vi så kan give det vores eget utraditionelle præg.
Vi kan også evt. færdiggøre en overetage, hvis blot der er 2 værelser nedenunder som man kan bruge som sove- og børneværelse imens...så vi behøves altså ikke kun prisen på et nøglefærdigt hus, men en ide om, hvilket prisniveau man skal regne med som medbygger (på det indvendige) og selvfølgelgi også gerne som nøglefærdigt, for at have noget at sammenligne med...

Håber nogle har nogle erfaringer eller en viden som de kan øse af....

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-04-07 05:57

det er næsten umuligt at spå om, det kommer jo meget an på hvilket type hus du vælger
det kan svinge mellem 1,5 - 2,5 mill for et alm hus

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 03-04-07 07:25

huset uden grund er ca: 11.000kr/m2 og svinger selfølgeligt nemt 10-15% afhængi af kvalitet.
kik på salgs anongser i dit om råde, så du får et klart billed af prisnivoet i dit område, huspriser varierer 100% til 300% efter stadistikker fra øst til vest danmark.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 03-04-07 08:37

Forslag:
Sæt jer ned, skriv ned hvilke behov i har nu, hvilke i forestiller jer at få de næste 5 år:
Børneværelser, kontorer, gæsteværelser, viktualierum, antal badeværelser, størrelse på køkken, størrelse på stue, vil I have særskilt spise og opholdstue, har i brug for garage, værksted etc.
Husk at det altid er bedre at have et rum for meget end et for lidt. Uderum, vil I have lækroge rundt om huset. Placering på grunden.
Dernæst find forskellige firmaer på nettet. Og der er mange muligheder. Mange af dem har medbyg løsninger. Det kan måske svare sig at tage en lokal entreprenør ind hvis I ikke vil have et "standardhus", men der er nu også mange lækre standardhuse i dag.
Der er stor pris forskel, bla. afhængigt af om du vil bygge træhus, træskal med mur, fuldmur og hvad det nu hedder alt sammen.
Hvilke materiale valg du træffer indvendig er også ganske afgørende for kvadratmeterprisen.
Så gå på nettet og kig på de forskellige muligheder, selvom der ikke står medbygpriser har de dem garanteret alligevel.
Finder I ikke drømmehuset er I ihvertfald kommet tættere på hvad I vil have. Prøv at tegne et par skitser og fåtilbud på dem.
Og husk at medbyg kan ende med at blive dyrere end typehuset. Fordi I skal betale dyrere materialer end typehusfirmaet kan handle dem til. Til gengæld bliver man så meget mere tilfreds.

Held og lykke
KH Mette

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-04-07 16:45

En af sjukkerne har lige bestilt et hus. Grunden havde han. 1,4 mill for et meeeeeget fint hus på omkring 150 kvm. Garage incl.

Ellers prøv at købe Jyllands-posten om søndagen. Der er en masse firmaer der annoncerer.