/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder...benzin..choker
Fra : JRC
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 02-04-07 20:22

Hejsa har lige sat en 45 mm cylinder på og gjort min FZ50 i stand...og dyset den op men år jeg køre på den hvor jeg lige har brugt chokeren g så fjerner chokeren så stopper den og den stopper med et bump og detsom om det fra cylinderen men det jo også som om der ikke kommer nok benzin.

Hva kan det være og hva kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-07 23:03

Luk nogle spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg102183.aspx

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-07 00:44

Det lyder som om den tænder for tidligt så den næsten vil kører baglæns Hvis er det tændingen der skal stilles men skal den hele tiden have choker får den for lidt benzin Lyder den utæt når den kører ??
Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-04-07 18:05

Prøv at hæve nålen i karburatoren, evt.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 07-04-07 13:07

Har en mistanke om at stemplet stødder på topstykket for kickstarteren kan være svær.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-04-07 13:07

Nu har ejg tjekket nogle ting...Den stødder ikke på topstykket (Er jeg glad for) men der helt sort på topstykket og stemplet...det tyder da på det er noget med benzinen eller luften men hvad ved jeg ikke for der er mange menin ger om det.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-04-07 20:57

hvilken mærke olie bruger du?

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-04-07 22:27

Det kan jeg ikke huske...køber bare noget i thasen...fuldsyntetisk

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-04-07 23:00

semisyntetisk...!

fuldsyntetisk er til meget tunede motore.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 12-04-07 23:01

Okay men det kan da ikke være det der er grunden

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-04-07 11:38

Nej, det burde det ikke.
Hvilken dyse har du sat i?
Prøv at hæve nålen.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 13-04-07 11:41

Det er vist en 60...Hvordan hæver jeg nålen? Har dyset den op men ikke for meget fik afvide den skulle dyses 5 til 8 nummre op.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-04-07 16:50

Du tager spjældet op af karburatoren og tager nålen ud.
Så flytter du den lille skive som sidde på nålen, et enkelt hak tættere på midten af nålen.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 14-04-07 00:12

Og det skulle kunne gør det?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-04-07 01:11

ja, for det lyder som om at den får for lidt benzin.
Det koster kun tid at prøve det.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 14-04-07 01:12

OKay tak

Annuller spørgsmålet
Fra : JRC

Dato : 02-06-07 00:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål