/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dansk stavekontrol i Mail
Fra : wium
Vist : 699 gange
50 point
Dato : 02-04-07 17:23

Det nye Windows Vista indeholder et nyt post program kaldet Windows Mail, der erstatter Outlook Express, som det minder meget om. Der er en stavekontrol i programmet. Men denne dækker kun engelsk, tysk fransk og spansk.
Er der nogen der ved, hvordan man får installeret en dansk stavekontrol i Windows Mail?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-04-07 17:34

det må vist være en engelsk udgave at Vista du har.
mener IKKE du kan få en dansk stavekontrol dertil - det skulle da lige være Microsoft Proofing Tools, hvis den er kompatibel med Vista.
MPT koster ca. kr. 675,-

Kommentar
Fra : wium

Dato : 02-04-07 17:46

Den Vista der ligger på min PC kan tale "dansk" og er installeret således, at den er dansk. Alt andet virker ellers helt normalt.
Kan det være en ufuldstændig Vista jeg har fået leveret med med min PC? Den er præinstalleret af Medion.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-04-07 17:52

bliver dig svar skyldig - ved det ikke - er det kun i Vista Mail du har problemet ?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-04-07 18:01

Jeg kender ikke Vista, men Google toolbar har stavekontrol hvor man kan vælge sprog.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 02-04-07 18:04

Der er ingen dansk stavekontrol i Windows Mail. Her må man desværre alliere sig med Outlook eller et tredjepartsprodukt. Du kan prøve denne her. Den er gratis de første 7 dage.

http://tinyurl.com/365zkw

Stavekontrollen udføres vha. F11.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-07 19:56

Mozilla Thunderbird har dansk stavekontrol, er gratis og er bedre en Outlook:

http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-04-07 22:59

Kan man få en dansk stavekontrol til "Kandu.dk" - kunne være tiltrængt ind imellem.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-04-07 00:06

Mozilla Firefox har dansk stavekontrol, der også virker på kandu.dk, genialt.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-04-07 11:03

Tja, der er i hvertfald igen grund til at betale sig fra det - jeg har selv anvendt google i et stykke tid og synes det er genialt at man skifter sprog med et enkelt klik - dur selvfølgelig også på kandu, hvor sproget kan være ret langt fra det smukke danske

http://toolbar.google.com/T4/intl/da/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-04-07 11:04

Glemte stavekontrollen - der skulle selvfølgelig stå INGEN grund til...

Kommentar
Fra : wium

Dato : 03-04-07 11:37

Til Jomfruane
Googles stavekontrol er nu installeret og fungerer fint her på Kandu.
Men hvordan har du fået den til at virke i Mail?
Wium

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-04-07 12:08

Den virker desværre kun i webbaserede programmer, så den besvarede ikke dit spørgsmål

(jeg bruger udelukkende webbaserede mailkonti)

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 03-04-07 15:01

Jeg ser det samme som VIUM, man skal vel bare gøre det man gjorte i "gamle dage" selv fylde stavekontrollen op.
Jeg har også købt en komputer med VISTA, så det er af de problemer man renner ind i.
Jeg har ingen anden løsning

MVH. KaVA

Ps. Håber jeg har stavet korekt