/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opgrader ram i bærebar
Fra : maxikurt
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 02-04-07 15:47

hej er der en der kan fortælle mig hvor ram slot sidder i en FS Amilo Pa 1510
kunne godt tænke mig at opgradere min ram men har hørt at det ene ram slot sidder under tasterturet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-07 16:36

Det må da stå i din manual. Hvis du ikke har den, så kan du hente den via http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/manuals.html
Du skal bare være opmærksom på... at hvis du selv "piller", så er din garanti væk
Computer-forhandlere (eller der hvor du har købt den) skifter som regel gratis
gratis, og gratis... du skal selvfølgelig betale for RAM modulerne

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 02-04-07 17:29

manualen den viser ikke hvor jeg finder ram slot har lige tjekket det
jeg har købt den gennem Merlin så jeg tror det er ligemeget med at få dem til at sætte dem i det tager jo en evighed

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-04-07 17:35

De plejer, at sidde under tastaturet, du løfter pladen, der går under skærmen, og løfter tastaturet, så kan du.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-07 18:03

Hmm! Der er et forum for FS http://www.amilo-forum.com/sitemap,4.html
nu er det ikke din model, jeg lige har fundet... men her sidder RAM ikke under keyboard - se
http://www.amilo-forum.com/sitemap,4.html
Måske du selv kan finde noget på siden

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-04-07 18:04

Hvis ikke du allerede har købt rammene, så synes jeg du skal tage den under armen og gå ned hvor de nu lige er billigst idag - hos zitech satte de dem i mens jeg ventede.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-07 18:18

NB: Nu behøves det jo ikke lige være Merlin, som skifter dine RAM, enhver computer-shop kan gøre det for dig (og så har du stadig garanti).
Men, men... du kan altså læse om udskiftning af RAM på side 52 og 53 (dine moduler sidder i bunden - ikke under tastaturet).
Download manualen Manual: AMILO Pa 1510 / Pi 1505 EasyGuide (DA) - AMILO Pa 1510 under http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/manuals.html
Held og lykke ...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-07 18:21

Notebook'en skal være slukket ved montering/afmontering af hukommelsesmoduler og må ikke være i Suspend-tilstand.
Brug kun hukommelsesudvidelser, der er godkendt til Deres notebook: 256 MB, 512 MB og 1 GB moduler DDR2-533 SO DIMM (PC2-4200) eller 256 MB, 512 MB eller 1 GB moduler DDR2-667 SO DIMM (PC2-5300).
Anvend ikke vold, når De monterer eller afmonterer en hukommelsesudvidelse.
Vær opmærksom på, at ingen fremmedlegemer kommer ind i sokkelåbningen til hukommelsesudvidelsen.
Der er placeret et hukommelsesmodul under servicerummet. Servicerummet skal åbnes i forbindelse med montering eller afmontering af et hukommelsesmodul. Når afdækningen fjernes, er der fri adgang til forskellige komponenter. Disse elementer må kun afmonteres eller udskiftes af autoriseret fagpersonale. Vær derfor meget opmærksom på følgende råd:
Under driften kan enkelte komponenter blive meget varme (f.eks. processorens køleenhed). Når De har slukket notebook’en, skal De derfor vente en times tid, inden De monterer eller afmonterer hukommelsesmoduler. I modsat fald er der risiko for forbrænding! !
Da der er fri adgang til enkelte komponenter med ESD, bedes De læse afsnittet "Råd om montering og afmontering af kort og komponenter" i kapitel "Vigtige råd".
Det andet hukommelsesmodul er ikke tilgængeligt udefra og må derfor kun afmonteres eller udskiftes af autoriserede Fujitsu Siemens Computers-servicepartnere.
? Sluk for notebook'en.
? Vip LCD-skærmen ned mod notebook’ens underdel, så den går mærkbart i hak.
? Træk netadapterens netstik ud af stikkontakten.
? Træk alle notebook’ens tilsluttede ledninger ud.
? Anbring notebook’en på en plan flade, således at dens underside peger opad.
? Afmonter batteriet (se "Udtagning af batteri").

Du bliver altså nød til at downloade manualen som foreskrevet ovenfor
ellers kan du ikke se illustrationerne for (side 53)
Fjernelse af afdækningen 132
? Skru skruerne af (1).
? Skub afdækningen i pilens retning (2).
? Løft afdækning fra notebook’en i pilens retning (3).
Afmontering af hukommelsesmodul
? Tryk forsigtigt de to sikringsclips udad (1).
Hukommelsesmodulet vipper op (2).
? Træk hukommelsesmodulet ud i pilens retning fra indbygningspladsen (3).
Montering af hukommelsesmodul
2a1
? Sæt hukommelsesmodulet med tilslutningskontakterne og udsparingen (a) fremad ned i indbygningspladsen (1).
? Tryk forsigtigt hukommelsesmodulet nedad, indtil det går mærkbart i hak (2).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-07 18:28

NNBB:
jo de sidder under tastaturet - det gør det hele... bortset fra skærmen
Rigtig god påske til jer alle sammen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 02-04-07 18:58

Tak for svaret CLAN.
jeg havede været der før men ikke lige været opmærksom på hvor jeg sku finde det takker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-07 19:09

Velbekomme... kun glad for du ikke nåede at spiltte din PC i atomer
Takker for points... og go' Påske
Søren