/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Spg. vedr. PC, grafik og spil
Fra : Mylleerh
Vist : 402 gange
150 point
Dato : 02-04-07 13:37

1. (50 point)
Er der nogen som kan komme med et bud på hvilken PC model der er god at købe hvis flg. forudsætninger tages med:
512Mb grafikkort (så er man fremtidssikret)
God dual-core processor måske noget i omegnen af 2GHz
Det skal være statinær gerne en kendt mærke (HP, acer, Dell osv.)
Pris ca. dkk. 6.000,-

2. (50 point)
Hvis man har en widescreen fladskærm og kører med 1440x900 i opløsning hvordan vil det så se ud til det spil som typisk benytter 1280x1024 i opløsning. Det kan godt være jeg spørger dumt men jeg har ikke fladskærm i dag og spørgmålet har naget mig længe. ?

3. (50 point)
Hvis man køber en PC indeholdende Windows Vista vil man så have mulighed for at spille gamle spil som Farcry, Sims2 m.m. der så vidt jeg ved kræver Windows XP ?

Det var hele 3 spg. så jeg håber nogle kan hjælpe?

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 02-04-07 14:40

Prøv at kigge på denne model. Samme firma har også andre computere til rimelige penge.

http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/Showproduct.aspx?ProductId=1068186&HierarchyId=338

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-04-07 20:14

1. Prøv at kigge her: http://www.shg.dk/
2. Aner det ikke
3. ??

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 02-04-07 22:42

findes der nogen steder i detailhandelen hvor man kan få sådan et godt tilbud som i linker til ? eller er det typisk via e-handel hvis man vil have det til de priser

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-04-07 23:10

Der er flere internet handlere som også har udlevering så man betaler ved afhentning.
Jeg bestiller varer hos www.pc-netto.dk og henter selv.

SHG er anerkendt af Kandubrugere.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 03-04-07 08:45

Hos Enavia kan du godt komme ud og hente varen, om de har en udstilling af computerne ved jeg ikke. Du kan jo ringe derud.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 03-04-07 19:55

hvilken processor er så bedst at foretrække i dag til en gamer-PC ?

er en 3,8 GHz pentium processor f.eks. bedre end en 1,86 GHz dual core processor?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 21:45

Tja - jeg spiller ikke, så den ved andre noget om.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 05-04-07 12:35

det er fint med de links i har vist men jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere konkret ift. til spg. 1 så hvis der er nogen som kan gå lidt mere i detaljen og hvis jeg ikke allerede har sagt det så skal den nok overvejende være en gamer-pc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:43

Man får ikke meget gamer pc for de penge,men her er et bud tæt på>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375614

Vis du ikke selv vil bygge den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:45

Der medfølger ikke noget styresystem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 13:07

Citat
512Mb grafikkort (så er man fremtidssikret)

Det er da noget du tror

2 måneder måske

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 21-05-07 23:02

Hvis det bare er til spil, burde et 512mb være godt nok... Hvis det vel at mærke er dedikeret