/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netkøb af kamera fra USA
Fra : tararam
Vist : 1561 gange
100 point
Dato : 02-04-07 12:09

Hvordan foregår det når man køber f.eks et kamera fra USA. Jeg har set et godt spejlrefleks kamera på Ebay, til det halve af hvad det koster herhjemme.
Hvordan foregår det med told og skat, eller kommer pakken bare lige hjem til min adresse.
Jeg har mange gange købt t-shirts, CD'er og microsoft programmer fra USA, leveret direkte uden nogen har spurgt til told og moms.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 02-04-07 12:17

Jeg har (for) mange gange skulle betale moms og admin.afgift...
Man betaler også moms af forsendelsesafgiften.

Det foregår på den måde, at når din pakke ankommer til det internationale postkontor, så bliver den åbnet. Findes der ikke en faktura i pakken bliver du bedt om at sende en til dem (pr. email).

Som du selv har været ude for, så er der nogen pakker der ikke bliver gennemgået. Jeg har f.eks fået et maleri tilsendt - det skulle jeg betale moms af. Men åbnet var det.

Har du tjekket om du kan købet samme kamera i et EU land til stort set samme pris?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 02-04-07 12:18

undskyld der skulle have stået: Det skulle jeg IKKE betale moms af.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-07 12:31

Har tilfældigvis lige checket med told/skat angående et digitalt kamera (så måske anderledes hvis det ikke er digitalt)

Du skal selvfølgelig lægge 25% moms på den pris du betaler over nettet
Så skal der betales 4,2% told af varen - altså før moms.

Du betaler med kreditkort og modtager pakken, så vil du modtage en skrivelse fra PostDanmark eller UPS (hvem der nu leverer) med hensyn til moms og told.

UPS er ret dygtige og fortolder for dig, så får du blot et girokort(moms told) + 50kr i gebyr (for fortoldningen)

Hvis du kender nogle i USA kan de købe det for dig, så skal de kun betale USA moms, så skal de sende det til dig som en "gave" så er der nemlig ingen moms eller told.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-07 17:14

I øjeblikket er tolden "helt vilde" især med ting fra USA.
Du skal betale Ca. Kr. 50 for ekspedition + moms (25%) pr pakke (forsendelsesomkostningerne bliver også regnet med).
Så kan der blive tale om en ekstra toldafgift pr. vare

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-07 20:06

Citat
Hvordan foregår det når man køber f.eks et kamera fra USA. Jeg har set et godt spejlrefleks kamera på Ebay, til det halve af hvad det koster herhjemme

For det første skal du være sikker på, at det ikke er en uoriginal kopivare, der er NUL værd......det findes også indenfor kameraverdenen, ligesom med alle andre kopivarer

Dernæst skal der betales told og moms og forsendelse.....og i sidste ende kan det ske at blive mindst lige så dyrt som du kan få det til andre steder.....du er bare ringere stillet, for du har ikke samme garanti og reklamationsret.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 26-04-07 22:28

Tak for svaret thulin.