/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rense ovn?
Fra : Sygate
Vist : 1134 gange
80 point
Dato : 02-04-07 11:22

Jeg har lejet et værelse ud til en pige der på det groveste har svinet i køkkenet uden at gøre rent efter sig i ½ år. Jeg har brugt 4 timer på at skure køkkenet rent, både vægge og loft og køleskab og alt hvad der hører til.

Men ovnen kan jeg ikke få ren. Der er en rist og en plade, og der sidder snavset ufattelig godt fast.

Er der ikke et godt husmor trick, eller kan man købe nye i præcis samme mål i en eller anden forretning?

Hvad slags forretning sælger dem i København?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 90 point
Dato : 02-04-07 11:25

Du skal smører rist og plader ind i brun sæbe, læg det i en plasticpose, og i morgen er det lige til at vaske af altsammen

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-04-07 11:44

Du kan også bruge K2r (Ovn og Grillrens) Lad det virke min. 3 timer.

Kan købes i supermarkeder.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-04-07 12:24

Husk at sende en regning til din tidligere lejer, for ekstra rengøring.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 02-04-07 12:25

Smør ovnen grundigt ind i flydende brun sæbe. Sæt temperaturen på 80 grader i en time - efterfølgende afvasker du med rent vand - og vupti - ovnen er, om ikke ny - så ren.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 02-04-07 12:29

Tak skal i have for hjælpen allesammen..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-07 14:01

Selv tak, gør nu som Thulin skriver, træk en timepris for rengøring fra depositumet, fadme for dårligt bare at skride fra sådan en hovedrengøring, møjunge