/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Maling af TV-apparat
Fra : Oldboston
Vist : 706 gange
200 point
Dato : 01-04-07 21:03

Hvem kan hjælpe - som har forstand på maling af TV-apparat? Vi har i vores køkken opsat et Panasonic 15 tommer TV på en svinghylde, så fruen kan følge med i TV, mens hun laver mad, og familien kan følge TV nyhederne under middagem - det er et spisekøkken. Nå, nu er køkkenet blevet nymalet og fruen mener (og jeg er bange for, at hun har ret!) at det gamle sorte Panasonic TV ser dødssygt ud i et lyst og hvidt køkken. Men Panasoniccen er jo ikke andet end en plastikskal med noget indmad.....så hvorfor ikke male den hvid? Nu er spørgsmålet: Er der nogen, der har erfaringer med, hvilken maling, man kan bruge på et TV-kabinet, når man vil være sikker på, at der ikke kommer til at lugte af brændt maling, det skulle nødig overdøve fruens lækre (og dyre) parfume? Håber, der er en af jer derude, der har et godt svar, på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-07 21:07

Afmonter kabinettet og brug almindelig spraymaling.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-07 21:13

Alternativt monter krympfilm på fjernsynet.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 01-04-07 21:57

Skal det gøres rigtigt skal kabinettet renses for fedt og madsos med husrens (ikke sulfo eller Ajax det efterlader en tynd oliefilm) Derefter skal det slibes med sandpapir. Du maler så med isolerings hæftegrunder og derefter to gange maling i hvilken type du vil have. Vandbaseret holder fint og lugter ikke. Isoleringsgrunderen sørger for forankringen og det er forarbejdet de er det vigtigste.
Du kan pille bagbeklædningen af og dække resten til og male de to dele hver for sig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-07 23:00

Ja, man bør slet ikke male et TVkabinet, da malinglaget hvor tyndt det end er,
kan virke som isolering og medføre at TVet tager skade fordi det bliver for varmt.

mvh dova

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-04-07 23:39

Dova- der er ventilationsriller i et tv og de skal selvfølgelig ikke overmales, plastickappen i sig selv er 2-3-mm tyk så der bliver ikke meget ekstra isolering af de par my der kommer udenpå.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-04-07 08:31

Tak for svaret stig54. Det er en god vejledning, du har skrevet, vi er spændt på at komme i gang.

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 02-04-07 09:26

dova har ret i at man nok ikke bør male fjernsynet, men hvis du endelig vil spare de 800 et nyt koster så så brug hvid radiatormaling på spray dåse og lad være med at sibe du skal istedet for vaske af/affedte med grundrens (pas på glasset)
med venlig hilsen maleren

Kommentar
Fra : CasperRud

Dato : 20-12-07 19:27

Alternativt kan man beklæde det med samme type folie som man bruger til reklameskilte
det kan findes i alle farver, og er til at afmontere igen. Uden at man ødelægger noget.