/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Digitalt tv
Fra : ruffi
Vist : 1520 gange
200 point
Dato : 01-04-07 17:53

Findes der en tv-box hvor man kan få mere end et tv signal ud af gangen.
Hvordan løses følgende:
1 tv med billede i billede og en harddiskoptager, hvordan klarer man den uden 3 selectore eller
andres boxe hvis det er en anden udbyder.
jeg vil også gerne undgå en' box til hvert fjernsyn.

Det med digital-tv og tv via fibernet er et kæmpe tilbageskridt, hvad skal jeg med et tv
med digitaltuner når signalet alligevel kommer ind via scart stik.
Fjernbetjeningen kan jeg også kaste af h..... til, jeg skal jo skifte kanal på boxen.

Ps. jeg må ikke sætte antenne op der hvor jeg bor, så den går ikke.

ruffi

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 01-04-07 20:34

Vil gerne komme med et forslag, men forstår helt ærligt ikke hvad det er du skriver?? Hvad vil du gerne løse?? Du har et tv, en harddisk optager og åbenbart en selector.. Hvad er problemet?? Det har jeg også og det fungerer fint.. Kan være det bare er mig der intet fatter, men håber du lige kan forklare det lidt...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-04-07 07:24

kontakt www.antennelageret.dk de er behjælpelige med den slags spørgsmål

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-04-07 08:08

Hvem får du dit antennesignal fra? TDC eller en antenneforening? Og hvordan ved du, at du ikke må sætte antenne op...? Det findes der jo love om, så måske må du godt alligevel.

Hvis du eks. vil se Digitalt TV fra TDC, så kræver det boxen for at oversætte signalet fra analog til digital. Og hvis du ikke må sætte egen antenne/parabol op, så har du jo kun signaler et sted fra...

Men vil du gerne kunne modtage signaler fra mange udbydere og optage 3 forskellige ting på en gang - uden ekstra antenne (og uden at rejse dig) - og det hele digitalt/med en enkelt Selector....?

Det lyder lidt som at blæse og have mel i munden.

Eller hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 02-04-07 11:53

Problemet er ganske enkelt, ud af en selector kommer der et scart kabel, dette giver en kanal ud.
Selv om dette er forbundet til fek.s. en harddiskoptager og så videre op i tv'et kan man kun optage det man sidder og ser, hvor smart er det? når det er filmen på den anden kanal man vil optage.
Hvordan virker pictur i pictur når det kun er signal ind på scart indgangen.

Og så lige til Ysseven, Så længe man modtager sit signal analogt, ja så sætter man jo bare antennen i videon og videre op i Tv'et, og er man bare lidt smart deler man signalet efter videoen så kan alle i huset se alle kanaler, og vil konen se filmen det er optaget i går, så kan hun bare det på vilket som helst Tv i huset. DEN GÅR BARE IKKE MED SELECTOR. ( IKKE DIGITALT )
endnu værre bliver det med fek.s. DONG fibernet, der er over hovedet ikke noget analogt signal.

ruffi.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-04-07 11:59

Har stadig ikke fanget problemet...

Du kan da dele dit antennesignal hvor du vil - det skriver du også selv.

Så del det, så du optager og ser TV separat. Eller hvad...???

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 02-04-07 14:16

Som sagt har jeg også Selector og harddisk optager.. Jeg kan sagtens optage f.eks en film på Canal+ samtidig med at jeg ser en film på tv3.. Det klarer harddiskoptageren snildt.. Det eneste problem jeg kan se er hvis du gerne vil optage en film på en Canal+ kanal og se anden film på en anden Canal+ kanal samtidig.. Er det det du søger en løsning på?? Hvis det er kan jeg ikke lige komme på en løsning der ikke involverer en Selector mere.. Picture in Picture virker vel kun til 2 forskellige indgange i fjernsynet f.eks. Xbox i den ene side og Selector i den anden.. Tror ikke man kan splitte et signal op på den måde..

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 02-04-07 17:56

Jeg tror at der hvor kæden hopper af er følgende, det signal der kommer ud af selectors box via scart kablet er digitalt, det er dette signal jeg gerne vil dele ud, for at se og optage digitalt.
Det signal der komer ud af "ant. ud" er de almindelige analoge signaler, det kan dog viderføres til endnu en selector hvor man så igen kan udtage digitalsignalet.
Det vil sige at hvis man vil se og op tage digitalt så kræver det en box for hvert sted.
Med hensyn til pictur i pictur, så har den type tv 2 tunere og man kan altså se 2 kanaler på en gang,
men kun analogt, digitalsignalet kommer jo ind via scart.
Endnu værre bliver det med DONG fibernet der kan signalet ikke viderføres, der skal et digitalkabel ud til hvert sted man ønsker tv, og så lige gennem de forbandet boxe hver gang.
De koster at leje eller er ganske dyre at købe.

Ysseven, har du selv selector eller anden digital tv udbyder.?

ruffi

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-04-07 18:13

Nej ruffi, jeg har Selector ikke endnu, men den er på trapperne - og i øvrigt på tilbud (spar 1.000) hos TDC lige nu...

Jeg har sat mig en del ind i det, fordi jeg er med i vores "antenne-udvalg". Vi har dog ikke haft dit konkrete problem oppe og vende.

Men du kommer nok til at investere i en box eller to mere, hvis du vil løse dit problem.

Citat
Med hensyn til pictur i pictur, så har den type tv 2 tunere og man kan altså se 2 kanaler på en gang, men kun analogt, digitalsignalet kommer jo ind via scart.
Du ser jo normalt kun den 2. kanal "for at holde øje" med hvor langt eks. en film eller reklame er kommet, ikk'? Så gør det vel ikke noget, at det er analogt?

I har vist signalet gennem DONG fibernet...? Har du spurgt dem? Eller TDC's ekstrem venlige medarbejdere i Selectors kundesupport...? Det sidste har jeg haft stor glæde af selv!

Men nu kommer sommeren snart, og så skal du vel ikke se så meget TV...? Så har du hele sommeren til at fikse problemet i. Måske skal I have TDv i stedet for DONG? Eller måske skal du flytte...?