/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Nedsat arbejdskaraft-forsikrin
Fra : stig54
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 01-04-07 09:37

Er der forældelsesfrist på anmeldelse af pludselig opstået sygdom (blodprop) hvor der var nul erhversevne i et halvt år og nu er skaden umærkbar, men jeg jeg blev sat ned på 50 % arbejdsevne også på grund af andet men også proppen. Det er 7 år siden. Jeg tænker på delvis tab af erhversevne og erstatning ved pludselig opstået sygdom.

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-07 10:02

Du kan prøve at anmelde det, men som udgangspunkt er der en 5 års forældelses frist...

Men prøv, det sker der ikke noget ved, du kan ikke få mere end du har!

Mvh
Mulleni

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-04-07 18:59

Det jeg tænker på at hvis jeg anmelder det, og får afslag så vil de måske bede om en ny helbredsundersøgelse og så sige mig op. Det er jo sådan at jeg i dag ikke kan tegne nye livsforsikringer.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 02-04-07 20:56

Selvom du har fået noget, og det er blevet ringere gælder den alm 5 års forældelses frist, fra sidste gang du havde meldt det.. Men prøv at ringe til en advokat, det er dem som ved det.

Mvh
Mulleni

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 02-04-07 21:43

Tak for svaret mulleni.