/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad kan de set på en hjemmeside
Fra : fedtmule30
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 15-01-03 19:08

Hej

Er der noget sted på nette hvor man kan gå ind og se hvad de kan se om ens computer og hvad man har i den når man går ind på en hjemmeside, for jeg har hørt at der findes en sådan en side og kunne godt tænke mig og se hvad det er de kan se.

Hilsen fedtmule

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 210 point
Dato : 15-01-03 19:15

Hej fedtmule30

Ja det er der, den mest anerkendte side inden for privacy forums er denne rusiske:

http://www.leader.ru/secure/who.html

den fortæller dig også hvad du kan gøre for sikre dig bedre.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 19:16

Temmeligt afslørende ikke sandt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 19:25

fedtmule, tryk lige på afvis nederst da srhansen jo kom før mig

undskyld srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 19:28

Dette du ser her på denne side er alt, hvad der kan opdrives om dig. Men efter at have læst dit spørsmål tror jeg du tænker på en side ala denne:

http://www.linkworld.to/proxyblind/

Prøv at scrolle ned på siden, så kan du se dine filer og mapper på din egen computer. Det er her meget vigtigt du gør dig klart at dette er en illusion. De kan IKKE se hvad der er af mapper på din computer. Det er kun den der besøger siden der kan se mapperne på hans/hendes egen computer.

Teknisk ser scriptet således ud : "file://c:\" , altså et script der istedet for at åbne en side på serveren åbner en side på din egen computer i stedet. Ingen kan se dette indhold uden at hacke dig først, men det er en anden sag

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : fedtmule30

Dato : 15-01-03 19:36

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 19:47

Velbekomme og tak for karrakteren

Håber det ku' bruges jeg så i øvrigt midt på siden af det første super link
http://www.leader.ru/secure/who.html

at du kan trykke på "Due to numerous requests, here is your C: drive :)" den vil også vise dig indholdet af din harddisk, men det er altså kun en illussion

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pcf

Dato : 17-05-03 00:49

Den her er anderledes

http://www.gigasoft.dk/lexscanner/Anticrime2003.HTM

Siden kan anvendes af folk der har Windows XP og windows 2000 maskiner.

For at kunne anvende siden skal man tillade at der vises Activex i sin
browser.
Internet Explorer