/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Optikere!!!!
Fra : dordi
Vist : 2357 gange
100 point
Dato : 31-03-07 21:39

Da solen jo er begyndt at skinne, vejret er blevet lækkert, og vintertøjet blevet lagt i skuffen tænkte jeg idag, okay det må blive en tur til min optikker for at få invisteret i et par solbriller, selvfølgelig med styrke i da jeg jo er nærsynet!
Han havde så mange fede solbriller, jeg lagde mig et udavalg frem, men får så afvide DEM KAN MAN IKKE LAVE STYRKE I! de var for runde og havde glas med over næsen også, han viser mog så dem der kan laves styrke i, altså de helt kedelige og alm trucker briller!
Sig mig så lige, hvorfor har en optikker briller fremme han ikke kan lave styrke i?
Og er det kun min optiker der ikke kan lave styrke i de super fede solbriller???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 21:49

Prøv en anden Optiker...

Han er da fra MIDDEL-ALDEREN

Glas skal som regel- bestilles hjem til din Optiker
og det kommer SOM regel fra EU
og er det special-glas, kan det tage op til et PAR uger.

Hvis du tror din Optiker SELV laver linser og andet.
SORRY.
Han er som en kapsel på en Tuborg.
Og har intet med SMAGEN at gøre.

Stel kan du få/ KØBE på stedet...

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 21:56

Nej ved nu godt han ikke laver dem. men han påstod jo så de ikke kunne laves.
Og kan det virkelig passe i "vorre dage", kan man ikke alle slags briller, selvom de er meget specielle???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:03

Skift Optker................

ALT kan laves, men det kan JO koste en bondegård.

Min Ditto, kan bestille det hjem, men vil se SE
penge først.
Da han ellers skal stå med et glas, der ikke ''sikkert''
kan bruges af andre.

OG, tvivler på han tjener de helt store penge på solbriller,
medmindre det er mærkevarer.

Men han kan sagtens sætte GLAS i, som efterkommer
dine krav...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:05

Og glas, der er specielt fremstillet, fra F.eks Tyskland
Er meget dyre,, men som sagt,,,,

Men en Optiker ''kan'' det hele..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-07 22:10

Ja- Hvis man beder om et par solbriller, får man et par solbriller - uden styrke. Man kan også bede om en brille i ens egen styrke med tonede glas (Solbeskyttelse) - og bede om at se nogle smarte stel til dem: Tnede glas fåes også med en funktion der får dem til selv at indstille sig efter lyset.
Alt det kan optikeren da fortælle meget mere om!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 22:10

Citat
Sig mig så lige, hvorfor har en optikker briller fremme han ikke kan lave styrke i?

Optikeren sælger også solbriller til dem, der ikke har behov for styrke i glassene.

Citat
Du kan få styrke i langt de fleste solbriller. Men hvis glassene i solbrillerne krummer meget, vil det som regel ikke være muligt at lave glas med styrke.

http://www.synoptik.se/Syn/dk/Synoptik/Solbriller/Solbrillermedstyrke.htm

Men prøv en anden optiker, det kan være, du har bedre held der. Han/ hun har måske et større udvalg.

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 22:10

Og hvad er dyrt? sådan ca? har jo ikke nogen alvorlige øjenfejl, bare ganske alm nærsynet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 22:15

Og hvad er så bare ganske almindeligt nærsynet !!!!

Der er jo stor forskel på slibningen af glassene afhængigt af styrken.

Hvilken styrke er der i dine brilleglas ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-03-07 22:15

Ved Nørrebro station ligger Nordens Urimport som også sælger briller.
Find et stel og bed om din styrke og få dem i solbrille udgave.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 22:17

Du kan også overveje at bruge kontaktlinser, så har/får du ikke problemer med solbriller.

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 22:18

Åh ja der må jeg melde blankt ud, ved ikke hvad styrken er, ved kun at når andre personer uden briller normalt tager mine briller på, siger de wauw nu kan jeg se klart, og folk der har briller som tager mine på siger, du har jo ingen styrke i!

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 22:18

Kan desværre ikke bære/tåle kontaktlinser.....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:28

Har du OVER-HOVEDET fået målt dit behov for styrke glas.

Er du pensionist, skal du SOM regel, kun betale for stellet.
ALT andet modregner han = snyder din Kommune,
så du får det gratis...

Min gør, og kender ikke EN - der ikke laver numre med TILSKUD
Men i mit tilfælde, fik jeg 2 stk stel + læse og almindelige briller.

GRATIS...

Og han ØNSKER mig til Optiker = SYN igen...
Lidt at tænke over.

Kommentar
Fra : dordi

Dato : 31-03-07 22:31

Snyder nu ikke sådan, tjener skam selv mine penge ved hårdt arbejde, så har ingen grund til at snyde komunene....
Og dem som snyder komunerne har så også takken for at sådan noget som skatterne stiger!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:32

Den skulle lige MED.

Og jeg kunne få både tonede eller ej,
med og uden filter i -på
flerstyrke o.sv.

KAN SE NU.. at flersturkeglas var at foretrække,
da man ryger fra tangernter og op på skærmen.

Men sikkert bare fordi der er MØRKT

Pøj Pøj

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:35

Meget undskyld.

Men snak med andre om det.

Jeg tager hvad jeg får - og andre betaler for.

Er det min skyld, at jeg får rabat.............

Jeg kunne sgui ikke engang se regningen..
eller hvor der skulle skrives på-------------

Men hva,,,

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-03-07 22:42

Ellers ring til Siemens, de laver linser til Optik.

Og kom ikke at sig, at de ikke har et SOLFILTER,
eller s skaffer de et, og det tager 2 minutter.

Men kan slet ikke forstå dette,
du er sikker på det ikke er en Legetøj´s
foretning...

Min Optiker lavede filter og andet, til mit kamera,
efter henvisning fra mig.
Det kostede, men du fik hvad du ville have.

Så kom ikke at sig der ikke kan laves et par briller

MED FILTER::::

Stopper her........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 23:13

Hvor meget i det daglige har du brug for solbriller med styrke ??

Andre, der prøver dine briller kan ikke bedømme styrken i glassene. Øjne ser ikke ens.

Men få taget en synsprøve, så du selv kender styrken i glassene.

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-07 08:29

Hej

Ja det med briller kan være lidt bøvlet...
De fleste danske optikere er meget dyre, og når de fx. har udsalg er det næsten ALTID STELLET og næsten ALDRIG GLASSENE der annonceres med. Der findes små private optikere (ej kæderne) der ind i mellem har udsalg på glassene!!! Jeg skal selv på opdagelse efter en ny da min optiker nu er gået på pension. ØV! ØV!

ALLE BRILLER/ STEL (stort set) KAN MONTERES MED ALLE TYPER GLAS!!
- Men gidder optikeren gøre det???
Mange optikere er tilbøjelige til selv at bære "kasse-tænknings-briller" og foreslår ofte kunden de dyre løsninger. ØV,øv.

Ved du at der findes GLAS MED FARVE-SKIFT??? Dem bruger jeg selv. De bliver skifter til SOLBRILLER i lys og tilbage til hvide når glassene ikke udsættes for sollys.
En lille u-lempe ved disse glas er at når man sidder i bilen, da modtager glassene ikke direkte lys og fungerer derfor ikke som solbriller. Det har jeg så løst ved "klipse" solbriller ovenpå.

http://www.brilleglasset.dk/ er måske en mulighed??? har ikke selv prøvet dem!!!

Sladderen går også at briller (glasögon) er billige i Sverige, det skal jeg selv til at rode lidt med.

Håber at spørgeren kunne bruge mit indlæg.
mvh
join

Kommentar
Fra : join

Dato : 01-04-07 08:40

jeg kan måske lige tilføje at ...

brilleglasset.dk er anbefalet/nævnt eller hwa man nu vil kalde det af RABATTEN:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1003162705.htm

Kommentar
Fra : join

Dato : 01-04-07 09:04

ps. ps. ps..

hvis du har brug for OPSKRIFTEN TIL NYE GLAS = SYNSPRØVE

da er det i danmark...
GRATIS AT GÅ TIL ØJENLÆGE
og..
DU BEHØVER INGEN HENVISNING FRA LÆGEN,,,
du kan gå direkte ned til din lokale øjenlæge (se telefonbogen: øjenlæge)...
jf. http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=1009031027130635

Det er heller ikke dumt at få checket sine øjne en gang i mellem
- man skal ikke overlade alt til optikkerne!!!!

Og det bliver endnu værre hvis det er høreaparater man skal til at have gang i - dér hersker en hel del vildledning af forbrugeren, hvis man går til høre-apparat-BUTIKKERNE - oversalg!!! Og desværre er der frygtelig lang ventetid på øre-læger, men det er selvfølgelig en helt anden historie!!!

Godkendelse af svar
Fra : dordi

Dato : 25-04-07 13:31

Tak for svaret join.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 17-06-07 01:25

Hold fest, hvor er der mange her, der udtaler sig om noget, de åbenbart ikke har en SKID forstand på!!!!

Lad mig lige slå fast, det er ikke alle solbriller, der kan laves med styrke. For eksempel dem, hvor glasset består at et stykke og går hen over næsen!!!

Mange solbrille er idag så store og krumme, så glassene selv om de special-fremstilles med større krumning, vil sidde dårligt i stellet og man vil få dårlig synsmæssig komfort pga glassenes prisme- effekt perifert i glassene.

Det har man, som forbruger, ingen forudsætning for selv at vide, jeg synes derfor, det er fint, at din optiker ikke forsøger at sælge dig et produkt, som ville vil fungere optimalt!!!

Kommentar
Fra : Dubli7

Dato : 04-06-09 15:00

Brug endagslinser i stedet..
Så slipper du for at skulle bruge styrke i dine solbriller.....

Jeg har fundet et sted på nettet som sælger billige kvalitetslinser.

De tilbyder et fleksibelt abonnement, som betyder at du kan skubbe datoen frem eller tilbage som du ønsker. Hvis du bruger flere eller færre linser end foventet. Dette passer mig perfekt, da jeg ikke bruger et sæt linser hver dag.
Genialt system... som man selv styrer af inde på ens brugerprofil...

De har endvidere også en "betinget bonus".... imponerende...!
Så kan man faktisk hvis man kender nogel andre som også bruger linser.... få rabatter og derved få sine linser billigere...
Jeg har regnet ud at man kan få gratis linser hver måned, hvis man kan finde "anbefale" 5 andre personer som gerne vil bruge linserne fra www.aqualens.eu
Lad mig høre om jeres erfaring hvis i også køber herfra...
Mvh