/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ompotning af kaktus
Fra : TheCatWoman
Vist : 2424 gange
10 point
Dato : 30-03-07 18:55

Hej

Jeg har en kæmpe kaktus i en meget lille potte. Nu synes jeg den trænger til ny næring, men hvilken jord skal jeg bruge -findes der speciel kaktusjord, eller er det noget med at man selv kan blande sand og grus i alm. pottemuld?

Det ville jo være en stor skam hvis ikke kaktussen overlever, nu den endelig har fået en fin størrelse.

Håber nogen med grønne fingre kan hjælpe

Hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 19:20

Citat
Til kaktus og sukkulenter blandes jorden med 1/3 fint grus eller groft sand, eller købes som specialjord til formålet.
fra Idenyt: http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=4948 mere læsestof, sådan omplanter du kaktus: http://ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=1272

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 30-03-07 19:43

til store kaktus, bruger man ganske almindelig standardjord. Jeg har masser af kaktus og sukulenter - Jeg har aldrig været ude for at en er gået ud i forbindelse med ompotning, Nu har jeg haft kaktus i 40 år. Hvis du derimod selv vil så kaktus, så er det nødvendigt med speciel kaktusjord.
Flere af mine sukulenter er begyndt at blomstre. Kaktusserne blomstrer senere og fortsætter sommeren ud

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-03-07 10:53

Hej
I BILKA "Hus og Have" kan du købe en pose specialblandet kaktusjord.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : TheCatWoman

Dato : 21-05-07 20:15

Tak for hjælpen -jeg har nu allerede pottet om og håber de kommer til at blomstre, nu de har fået ny næring!

Go´ Sommer!

Hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-07 21:00

også god sommer til dig og dine kaktus, for at blomstre skal de have en tørkeperiode, tidspunktet er afhænhig af arten,