/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kanariske kartofler
Fra : TheCatWoman
Vist : 5915 gange
30 point
Dato : 30-03-07 18:51

Jeg har et hold venner, som mange gange har været på Gran Canaria og her fik de tit serveret Kanariske kartofler og de var vilde med dem....nu er vi kommet til at snakke om hvordan man laver dem!

En kartoffel er jo en kartoffel, men navnet opstår vist nok fordi de altid serveres sammen med en slags "rød" sauce eller dressing. Men hvordan laver man den sauce eller dressing?

Er der nogen der kan hjælpe os?

Hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-03-07 18:54

Hej.

Det er noget med at man koger små kartofler i vand med salt. De skal koge til vandet er kogt væk og saltet sidder tilbage på kartoflen.
Jeg prøver at finde et link

Mvh Dorthe

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 40 point
Dato : 30-03-07 18:55

Hej igen.

Det gik hurtigt, Google er din ven - her er et link med opskrift

Bon appetit.

http://www.divxit.dk/birthes-madopskrifter/visbrugeropskrift.php?id=331

Venlig hilsen Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : TheCatWoman

Dato : 30-03-07 18:59

Tak for den hurtige hjælp....fin side iøvrigt med spændende opskrifter på mange ting

Lyder rigtigt bortset fra at de omtalt en rød sauce...men nu får vi se!

Jeg vil da prøve at lave det her til dem, så må de da smage om det er ok.

Hilsen TheCatWoman

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 31-03-07 08:10

Dorthe har ret , men jeg tror, at de meneren af de mest populære spanske tapas, der hedder "patatas bravas".

Består af en type "pommes frites" (hjemmeskårne, store, bådformede kartoffelstykker stegt i olivenolie) med en skarp sauce af hjemmelavet mayonaise krydret med hvidløg og den skarpe paprika (rød sauce).

Skal finde en opskrift til dig, hvis du er interesseret.

Jeg har aldrig været på Gran C, men Patatas Bravas er almindelig overalt.

Frieda
der har været gift med en "Salmatin" i 100 år