/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gratis oprydningsprogram?
Fra : jomfruane
Vist : 2997 gange
200 point
Dato : 30-03-07 16:49

Hej alle
Jeg leder efter et program der kan søge efter og udbedre fejl, som fx REGISTRY BOOSTER eller REGISTRY SMART. Findes lignende i en gratis version?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-03-07 17:33

Der er også en der hedder "TweakNow RegCleaner".
Hvis du skriver det i Google, finder flere links findes der flere du kan kigge på.

mvh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-03-07 17:41

Jeg vil foreslå at du bruger CCleaner, som er en god allround renser. Den del der hedder "problemer" renser i registreringsdatabasen, lige som de to du nævner http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx

Nup Basic - No toolbar .

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-03-07 17:44

Du kan også bruge Easy Clean, som endda kører på dansk. Hentes her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Clou

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 17:47

"TweakNow RegCleaner". fandt ingen fejl.

CCleaner har jeg.

jeg ved det er små 200 fejl fordi jeg via evalueringsversioner af div har fundet dem, men ikke kan fjerne dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 17:51

Citat
jeg ved det er små 200 fejl fordi jeg via evalueringsversioner af div har fundet dem, men ikke kan fjerne dem.

Det er bare "lokkemad" for at få dig til at købe programmet.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 17:53

Næ det er såmend fordi jeg har en langsom computer, så lidt er der jo om det og CCleaner har hverken fundet eller udbedret en fejl som fx kpf4gui.exe der forhindre mig i at lukke windows.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-03-07 18:07

Som refi siger, den skal du ikke ryge på!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 18:10

det er netop derfor jeg spørger efter et gratis program. er igang med easy clean, men den kan finde virkelig mange fx klonede filer (knapt 3000), jeg kan bare ikke slette dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 18:12

RegSupreme Pro som forhandles af Spywarefri, fungerer og fjerner 100% også i prøveperioden, så kan du finde ud af om der noget overflødig i reg. basen, jeg tror som refi at det er lokkemad fra de ovennævnte, men det kan du finde ud af med RegSupreme, læs den udførlige danske instalations og brugs vejledning her: http://www.spywarefri.dk/manualer/regsupreme-manual.htm du kan hente programmet i Spywarefri shoppen, eller her: http://www.majorgeeks.com/RegSupreme_Pro_d4256.html jeg har brugt programmet, men slettede den igen efter prøveperioden, min favorit er EasyCleaner, som er foreslået ovenfor

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 18:14

Den der funktion med klonede filer i EasyCleaner, skal du bruge med varsomhed, læs lad være hvis ikke du er ekspert, brug Register og slet det den finder, det er jeg aldrig kommet galt afsted med

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-03-07 18:15

Jeg glemte at læse din efterlysning ordentlig, så glem mit forslag. Jeg læser da vist som Fanden læser bibelen

Clou

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 18:18

Ind til videre har dit forslag ellers været det mest effektive Clou til at finde fejl.

Jeg skulle lige sætte mig ind i programmet o.v.n så jeg ahr intet slettet - jeg prøver med register funktionen nu og ser dem igennem før jeg sletter.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 30-03-07 18:28

Lyder som om du med fordel kunne bruge denne kur:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Hvis den hjælper dig er pointene stl_s , det er nemlig fra hans side.

KH Mette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 18:34

Citat
søge efter og udbedre fejl
der er ingen af de foreslåede programmer som udbedrer fejl vil du have din instalation repareret, kan du gøre det med Windows skiven i skuffen og køre en reperation derfra, de foreslåede programmer, finder og kan slette overflødige filer og registreringer.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 18:48

okay, det er også min konklussion lige nu.
Min windowsversion var præinstalleret - hvordan kan jeg så gøre det du foreslår o.v.n?

metteto, jeg prøvede at indstalere de par programmer jeg ikke allerede havde og så gik min computer i sort og afsluttede windows af sig selv - av den vil jeg ikke ind på igen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 19:06

Citat
Min windowsversion var præinstalleret

Så ligger der stadig en kopi til brænding på din harddisk - sikkert på en sep. partition.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 19:11

ingen partitioner, men når jeg åbner c så ligger der da en mappe der heder windows - skal jeg brænde hele mappen? (den fylder 3,07Gb og jeg har kun cd brænder).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 19:12

Hvis du ikke har en Windows CD eller en recovery CD med, ligger der sandsynligvis en recovery på drev D, som refi skriver

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 19:13

nope

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 19:25

Kontakt forhandleren, der skal være mindst en recovery og gerne en Windows CD med, når du køber computer, der må være sket en fejl når du ingen har, du kan sandsynligvis få en CD tilsendt uden brokkerier, den skulle have været med da du købte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 19:32

Du nævner
Citat
kpf4gui.exe
ovenfor som et problem, en søgning på filen giver en masse om Kerio firewall: http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=kpf4gui.exe&kgs=1&kls=1 måske er der en fejl i din firewall, hvis du bruger Kerio. prøv at afinstalere firewallen og instaler igen, for at se om det kunne løse dit problem, eller skifte til en endnu bedre firewall, også gratis: http://www.personalfirewall.comodo.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 19:56

Hvid det er tilfældet at der ikke ligger en Win på din harddisk og du ikke har fået en CD med er hele maskinen ulovlig (eller rettere sagt salget)

Uden CD er du jo lost under alle omstændigheder.....

Du vil ALDRIG kunne lave noget som helst der kræver CDen....

Fat i forhandleren.....

Har han lavet en fejl må han jo "forære" dig en ny version.....

PS...

NEJ

Windowsmappen skal du ikke kopiere - det kan du ikke bruge til noget....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 19:58

nu er det 1½ år siden jeg købte den, det er en demomodel fra zitech - men jeg kan d prøve...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 20:02

Det er fløjtende ligegyldigt om det er en demomodel eller den er brugt....

Win SKAL medfølge enten til selvudbrænding eller som CD....

Det er KUN hvis der ikke er installeret styresystem de kan komme udenom de regler....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 20:03

Og da du stadig har "garanti" kan de ikke "løbe" fra det....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-07 20:07

Korrekt som refi skriver, jeg forlader tråden nogle timer

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 08:20

Jeg har et noget speget spørgsmål mon nogen kan hjælpe.det drejer sig om at jeg lige har købt en ny PC.af mærket HP900 med Windows XP forudinstalleret men programmet fulgte ikke med på dvd skive,nu er jeg kommet i situation jeg skal bruge en fil som tilsyneladende ku findes på originaldvd hvad gør man så?
Og det samme hver gang jeg forsøger at hente eet gratis Windowsprogram for ex.Outlook-Expres 7 så kommer en fejl meddelelse om at sproget ikke passer til det.Der står en sprogkode 1033 som installeret på min Pc.Hverken Fona hvor jeg købte den eller HP er til nogen hjælp,den mand jeg talte med på HP sagde enda at det havde man sandelig ikke tid til at beskæftige sig med folks filer,men jeg mener jo det er vigtigt for at få en problemløs kørsel.På forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 08:58

Silas4

Opret dit EGET spørgsmål.....

Det er ikke "pænt" at bruge andres

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-04-07 09:05

Hej Silas4.

Dit spørgsmål er da "stort" nok til at du opretter din egen tråd med DIT spørgsmål.

Denne tråd er jo jomfruanes! !

Af og til kan man da godt "nasse" lidt med på en andens tråd med et lille relaterende spørgsmål, men dit spørgsmål er rigeligt til, at du putter det i din egen tråd og så betaler med dine egne points -

Hæld og lykke og god påske!

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 10:27

Det er en misforståelse jeg er gået ind i en andens tråd,jeg var ikke klar over at jeg gjorde noget forkert

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-04-07 10:37

Ja men så sørgeligt er det jo heller ikke, og egentlig rager det slet ikke mig.
Det var bare sådan et lille råd jeg ville give dig. Der er skam andre, de kunne have sagt det meget værre

Held og lykke med dit spørgsmål

Mvh

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:14

Du er velkommen silas - det er et forvirrende sted i starten. Du optjæner point til uddeling ved at logge på hver dag, men det er for mig at se fløjtende ligegyldigt hvor lidt eller mange point du har til uddeling, da folk heldigvis hjælper hvor de kan...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:16

Jeg bør også lige opsummerer. Jeg har byttet firewall og det har hjulpet på lukketiden af windows, men maskinen er stadigvæk langsom når jeg kører flere progrmmer samtidigt. Jeg er igang med en større eksamensopgave og måske er det bedste jeg kan gøre at starte den forfra når jeg er færdig - desværre bruger jeg ufoldholdsmæssigt meget tid (som jeg ikke har) på at vente på maskinen og genstarte programmer når de fryser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:22

Hvis dit problem er at miskinen bruger MEGET processorkraft har du måske blot for lidt ram....

Nogle programmer kræver MEGET ram andre mindre.....

Men det var ikke det du oprindelig startede med at spørge om....

Citat
men maskinen er stadigvæk langsom når jeg kører flere progrmmer samtidigt

Hvilke programmer og HVOR MEGET kraft har maskinen.....

En Fiat 500 bliver jo ikke en Ferrari - blot ved at "vaske" den

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:24

hmmm... jeg har jo netop en opgraderet maskine for at kunne køre 3D tegneprogrammerne der er nødvendige for mig, og tit har jeg photoshop åben samtidig. Det slående er at det er kommet snigende i løbet af en månedstid og aldrig været der før.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:26

har du prøvet at kører CHKDSK=chekdisk(scandisk)
der kan være fejl i filsystemet>
Højreklik på dit system derv normalt C:>egenskaber>funktioner>undersøg nu>sæt flueben i begge bokse>anvend>ok,genstart pc'en,det kan tage et stykke tid.
Slet temp filer/defrag

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:26

drev

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:28

har du fået fjerner alt fra din forrige firewall,rester
kan skabe problemer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:29

sæt flueben i begge bokse>start
genstart pc'en

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 12:31

Tak for kommentarerne,jeg stopper her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:31

Citat
jeg har jo netop en opgraderet maskine for at kunne køre 3D tegneprogrammerne der er nødvendige for mig, og tit har jeg photoshop åben samtidig

DET kræver kraft....

Kom lige med nogle data på maskinen ........

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 12:36

checkDisk

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 05-04-07 12:38

Tak Slut

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:40

Pentium 1,5
1gb ram
256 grafikkort dedikeret.

det har fint været nok (ja ja fint og fint, men til prisen..) tidligere.
Mit primær program er sketchup, men den er faktisk blevet langsom også med explorer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:41

Silas4....

Du skal fjerne fluebenet lige over hvor du skriver - hvis du IKKE vil have flere mails om DETTE spørgsmål....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:41

hov - nu ikke underdrive - pentium 1,6...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:43

Det er ikke meget til så "tunge" programmer....

Så det er nok et problem du bliver nødt til at leve med eller undgå at bruge programmerne samtidig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:44

Citat
hov - nu ikke underdrive - pentium 1,6...

Det gør nu ikke den store forskel.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 12:57

Jeg er ikke enig, da problemet ikke har været der de første 1½ år, så jeg mener det må være muligt at rydde op - der er helt klart noget på windows der har sløvet den og det er ikke tegneprogrammerne, da problemet også er der når de ikke er tændt.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-07 13:09

En maskine vil altid få en snigende sløvhed med tiden, efterhånden som du installerer programmer, og mere og mere starter op.

Prøv lige at gøre dette -> http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=53

og deaktiver alle de opstartsprogrammer som ikke SKAL starte med Windows http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

Er den stadigvæk sløv, så har PageDefrag før gjort underværker. Den defragmenterer sidefilen http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/PageDefrag.mspx

Sæt en prik i "Defragment at next boot" og genstart. Det kan godt tage lang tid hvis der er mange fragmenter (men så hjælper det også )

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-04-07 14:05

Hvad vil det sige at den defragmenterer sidefilen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 14:16

Den rydder op i kommodeskuffen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 14:16

PageDefrag har jeg også brugt siden det kom frem,det defreamentererpagefile.sys(en fil so ligger på disken og bliver brugt som ekstra hukommelse,langsommere end fysisk ram)denne fil kan ikke defragmenteres af det normale defragmenteringe program,fordi den er i konstant brug når man er inde i systemet,er denne fil i fragmenter kan det sløve pc'en,den defragmenterer også andre system filer,hos mig kører det hved hver opstart
med 0 sec ventetid,fedt program,XP defragmenterer
også som standart disse filer ved opstart men gør
det meget dårligt mange gange er de stadigt fragmenteret
når XP egen opstarts defregmentering har kørt,pagedefrag
gør et bedre job.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 14:21

((((bogstaver til salg 1 kr stykket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 14:34

Citat
bogstaver til salg 1 kr stykket

Så vil jeg gerne købe et E.....

Det er det der først bliver slidt

Bedes sendt pr. efterkrav....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-07 14:39

Så skal de lige sende mig en konvolut og et frimærke
Hr:REFI

Mvh: Salgs direktør
Manse9933
Firma:Bogstaver og fis i en hornlygte A/s

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 08-04-07 12:14

det hjalp da lidt med pagedefrag!

Kommentar
Fra : stl_s