/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Fødselsdag uddeling
Fra : prinsessenFlip
Vist : 939 gange
50 point
Dato : 30-03-07 15:59

Jeg er så træt af alt det sukker der er i alle ting og mangler derfor gode ideer til hvad hun kan have med og dele ud, frugt, rosiner og brød er ikke en god idé.

Det er til børn i aldren 3-6 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 17:42

Citat
Det er til børn i aldren 3-6 år

så er der jo "kun" tilbage at lade være med at dele noget ud....

Børn i den alder vil absolut "kun" have noget der kan proppes i skuffen og det skal være SØDT...

Men en mulighed var da æbleskiver eller pandekager (med sukkerfri syltetøj)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-03-07 18:20

Det er anbefales i flere børnhaver er følgende:
rufler, knækbrød, riskager, grovboller, vindruer, agurkestave, gulerodsstykker, frugtstykker, ostestave, nødder, grovkiks. Ja der er mange muligheder for at undgå usundt mad og slik.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 30-03-07 18:24

Du kunne vælge at bage pølsehorn eller rosin / frugtboller, de kunne få til deres frokost.

Men jeg valgte at lave gode lagkager til børnehaven.

Du skal ikke tage fejl af at der er prestige i at få det "rigtige" med. Så hvis du har tænkt dig "kun" at være sund, skulle du måske vende det med pædagogerne i børnehaven, hvad de oplever som noget børneen er glade for.

KH Mette

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-03-07 18:58

Jeg ved godt dette ikke er hvad du beder om, jeg har stået i samme sitution for nogle år tilbage. Min konklussion var at det jo netop var til fødselsdagen det søde burde være tilladt og så alle hverdagene det bør udelukkes. Det handler lige så meget om traditioner og at føle ens fødselsdag er noget specielt. Man kommer meget langt ved at sætte flag i nogle gode rosinboller og tage et par liter cacao med - desværre var netop boller ofte noget de gjorde det i, i børnehaven, så jeg gav den hele armen med en flot kagemand fundet i en clevin bog.
Det værste er at forældrenes ambitionsniveau kan forfladige en stor dag for barnet.

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 31-03-07 09:46

Jeg valgte at lave hjemmelavet burger til dem istedet for madpakke.. Jeg fik børnehaven til at give børnene en seddel hjem om de ikke skulle ha madpakke med den dag..
Og så kom jeg ned i børnehaven og lavet burger og hjemmelavet pommes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 11:49

Hvad kan din datter li' og hvad serverer du, hvis der er legekammerater på besøg.

Du kan ikke gøre alle tilfredse, men vælg noget din datter kan li', det er hendes dag