/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Ovn for glaskunst
Fra : Dieter
Vist : 3768 gange
100 point
Dato : 30-03-07 15:17

Jeg leder på e_-Bay (tyskland) efter en ovn til fusing af glas. Har set flere typer. Nogle har varmeelementer kun i de 2 sider andre (6-kantede) på alle sider.
Duer det med en ovn, hvor elementerne kun sidder i de 2 sider?

Accepteret svar
Fra : lexiben2

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-07 07:37

hvis det er brænding af glas, er det meget vigtigt med varmeudstråling fra alle sider, (varmeelementer). samt timerstyring af varmetider holdetider langsom temeratur skift.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 31-03-07 08:25

God morgen.

Fusing af glas= sammensmeltning af glasplader eller formning af glas.
Brænding er som regel med keramik, og glasur.

Den bedste ovn er er en ovnn hvor varmelelementerne sidder foroven i ovnen.
Hvis du køber en brugt ovn er det vigtigt at varme elementerne er i god stand, og helst med en styring til varme kurverne.

En ovn med elementerne i siderne kan bruges, men her risikerer du spændinger i glasset da hele fladen ikke bliver varmet op og afkølet over hele fladen samtidigt.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 31-03-07 09:01

Tak for svaret lexiben2.