/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
webshop
Fra : vaxen
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 30-03-07 12:47

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave en lille "hyggelig" webshop.

Men da jeg er et fattigt menneske og mit firma endnu ikke løber rundt, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde en, der var gratis.
Kan det lade sig gøre at finde sådan et uden at blive taget ved næsen på andre områder?

Nogen der har nogle erfaringer? Jeg er helt grøn på området...

Og hvis der nu er nogen der ved, at man kan lave sin egen i frontpage 2003, så giv mig lige et hint om det

Takker på forhånd

Vaxen

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 30-03-07 12:59

Prøv at skrive gratis CMS på Google, så kommer der en del hits på løsninger på gratis webshop-programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-07 13:00

Godt bliver det ikke uden muligheden for at betale med KORT......

Så nu steg prisen allerede gevaldigt....

"Folk" er bange for sider hvor der tales overførsler.........

Siden (shoppen) som sådan er nok ikke det dyreste.....

Så lidt mere om hvad du havde tænkt dig, og hvad du er villig til at ofre på projektet, ville da ikke være nogen skade til

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 30-03-07 13:03

Jeg søgte lige på google på webshop og template og fandt dette som da godt kunne være interessant: http://w2wserver.dk/ Det koster 149 om måneden, hvilket må sige at være en omkostning der er til at klare.
Det er et dansk site og ser ganske fint ud.

God fornøjelse

Mvh Thorendal

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-03-07 13:13

Thorendal en omkostning på 149 kr om måneden er ikke til at klare, hvis man i forvejen har underskud...

Min webshop skal kun være et lille supplement til min lille biks som akupunktør. Jeg skal sælge få, men gode produkter derfra.
Jeg skal ikke leve af den, men bare tilbyde en ekstra lille service.

Jeg ville rasende gerne finde et godt program, der ikke giver mig udgifter på månedsbasis. Det er rigeligt med udgifterne til betalingssystemer.

Som udgangspunkt er jeg ikke villig til at ofre en ordentlig bunke, da det som sagt kun skal være et supplement.
Det er klart, at jeg må forvente et lille opstartsbeløb, men det er nødvendigt, at det beløb ikke er alt for stort....

Angående de gratis programmer - hvordan sikrer jeg mig, at det er noget, der ikke tager mig ved næsen? Jeg vil rigtig gerne høre nogle erfaringer med programmerne...

Vaxen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-03-07 13:19

Jeg startede i sin tid en webshop, som jeg kørte i 6 år. (eksisterer stadigt - med success - men med anden bestyrer, idet jeg er gået på efterløn).

Du kan jo sagtens lave en webshop, hvor bankoverførsel er betalingsformen, men jeg er bange for, at du nok ikke kommer langt, idet dine potientielle kunder ikke vil opfatte en sådan webshop som særlig seriøs.
Du skal nødvendigvis have en betalingsgateway til f.eks. kortbetaling m.v. og så begynder omkostninger at stige - som tidligere skrevet.
MEN det er ikke såååå dyrt - en af de bedre webshopløsninger er www.scannet.dk som koster 299,-kr/mdl excl. moms + betalingsgateway 100,-kr/mdl excl moms. Her får du et antal skabeloner, du kan bruge og efter betaling/registrering kan du være i "luften" på en dag eller to.
Den startede jeg med og tilkøbte så forskellige add-ons, som salget tog til.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-03-07 13:26
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-03-07 13:34

Hmmm

Jamen jeg sidder godt nok og mister modet....

Det er ALT for dyrt til formålet...

Det ser ud til at jeg må droppe den hyggelige ide...

Ærgerlig ærgerlig...

Vaxen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-03-07 13:37

Vaxen - forfattede mit indlæg "over" dit svar.

På den baggrund er mit indlæg ikke relevant.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-03-07 14:11

7417854
Citat
Refi: Godt bliver det ikke uden muligheden for at betale med KORT......
Så nu steg prisen allerede gevaldigt....

Det er desværre rigtigt, at en løsning med kortbetaling er dyr, især oprettelsen
men der er en løsning - gratis oprettelse

Klik ind på vores hjemmeside www.japanskedanmark.dk
gå ud til højre i øverste bjælke til "Service"
dernæst "Gratis" i venste kolonne.

Først har du gratis telefoni, en time hver dag, via fastnet
men lidt længere nede i højre kolonne finder du "betalingsløsning"
Det er PayPal, verdens største betalingsformidler, langt større end kortselskaberne
og derved kan dine kunder betale med f.eks. VisaDankort (nok mest aktuelt for danskere)
Du skal af med et gebyr på 3-4% af beløbet
men det er fair nok, du sparer 10-12.000 kr i oprettelse

Held og lykke

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 30-03-07 14:46

Hvis det bare er en "hyggeside" med få ikke så dyre varer, kunne du jo bede kunderne overføre via homebanking eller sende et girokort med varen. Det har jeg selv været ude for, når jeg har handlet med de lidt alternative sider. Det kræver at kunden har tillid til dig (bankoverførsel) eller at du har tillid til kunden (girokort), men det koster ikke noget.

Kommentar
Fra : micro_jan

Dato : 30-03-07 18:43

Hvis det kun er nogle få ting du vil sælge så kan jeg godt lave et par simple html sider med produkterne og en bestillingsside.

Ellers skal se på danhost de har også et godt tilbud

MVH
Jan