/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Støbning af gulv til badeværel
Fra : dollerup1
Vist : 4322 gange
50 point
Dato : 29-03-07 22:21

Hej. Jeg skal til og lave 1 badeværelse på 1.sal.

Konen vil have klinker og gulvvarme, der skal derfor støbes gulv.

Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste at få det støbt. samt lagt gulvvarme.

Der er 7,6m2

MVH. Peter

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:23

Dyrt... kommer helt an på om det gulvvarmen skal være el eller vand (fjernvarme), sidst men ikke mindst, så kommer det også an på lillemors valg af fliser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:24

ca. 4-500,- kr pr. kvadratmeter

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:25
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-07 22:26

Med hensyn til klinker/fliser, så spørg i byggemarkederne rundt omkring, om de ikke har et restlager, hvor der kan være nogle forskellige at vælge imellem.

Jeg spurgte sådan meget forsigtigt i vores byggemarked, så vidste det sig, at det var et helt almindeligt spørgsmål, og de havde et helt restlager

Kommentar
Fra : dollerup1

Dato : 29-03-07 22:33

Clan - Tak for linket. Der er dog den forskel at når vi snakker 1.sal i en let konstruktion(træ), samt badeværelse(det rigtige fald), så troer jeg prisen er en del højere, end et almindeligt gulv.

Har selv gravet ud, støb og lagt gulvarme og klinker i vores forgang. Her mener jeg prisen kom et stykke over 1000 kr pr. m2.

Fliserne hertil, fik vi faktisk 100 kr billigere pr.m2, da de rest tilbage. Den eneste forskel var farven på embalagen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:35

de 5-600 var kun for gulvvarmen - alt andet er variabler... ja det kan gulvvarmen også være, men det er mit "slag på tasken".
Få dog indhentet et par tilbud... de kommer gladeligt forbi, og kigger på det for dig

Kommentar
Fra : dollerup1

Dato : 29-03-07 22:40

Problemet lige pt. er at der ikke er meget at kigge på anden et hul og projektet nok ligger 6-12 måneder ude i fremtiden. Jeg er igang med budgettet for hele ombygningen..

Det næste problem er at en murer er næsten uopdrivelig for tiden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-03-07 22:45

Peter... prøv igennem dette link - jeg skal desværre i seng (skal nå en hulens masse i morgen).
http://www.3byggetilbud.dk/gulvvarme/?IIH_ref=googleaddwords3bt&group=seosider

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 29-03-07 22:59

Hej dollerup1

Søg på Google: Ardex, A35 Vådrumsgulve, 45 mm indbygningshøjde velegnet til gulvvarme.

Pris, med vårrumssikring fliser vvs ikke under 1.500,00 pr. m2 + moms

Elgulvvarme er selvfølgelig en løsning, men også en dyr varme at bruge

Mvh

Kissan

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 30-03-07 17:08

du siger bare til hvis du mangler en murer, jeg er selvstændig murer og vil da godt give et tilbud.

ja det er ikke til at opdrive en murer lige nu, men når nu du ved at du først skal bygge om 6-12 måneder er det ikke noget problem, du skal bare sørge for at "bestille" en i ordentlig tid.

hvis du selv laver det så er der lige et par gode råd.

på en førstesal vil jeg anbefale lewis plader som du ligger i bunden, så du ikke behøver så meget beton (tykkelsen). brug el varme i gulvet det er klart det nemmeste du skal bare huske at ligge selvnivellerende spartel ud over det, så det ligger fast.

spørg hvis der er andet du er i tvilv om.

hilsen mureren.

Kommentar
Fra : i56

Dato : 31-03-07 03:02

Du kan læse om den praktiske fremgangsmåde på: http://www.handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=321#.
En søgning på Google med "Lewis Svalehaleplader", giver mange link, der kan hjælpe dig med at lave en omkostningsberegning.

Kommentar
Fra : dollerup1

Dato : 31-03-07 11:03

Hej ulrik007. Det var faktisk lige det jeg ledte efter. det lyder til at være det rigtige.

Har du en ide om hvad det vil koste og få en fagmand til at støbe sådan et gulv. Jeg kan se der også skal laves en "opkant" langs hele omkredsen af gulvet.

Jeg kunne måske støbe selv men har det nok bedst med at en fagmand laver det. For at få det rigtige fald mm.

Jeg skal iøvrigt have fjernet en bærende væg i stueetagen også. Der skal ligges en ny bjælke op 4 meter. Inden der skal støbes på 1.sal. Har du bud på hvad det kunne koste?

Oven i dette mangler jeg faktisk også en der kan mure nye huller til 3 vinduer og 1 dør åbning. Samt udskiftning af nogle sten og rep. af fuger. Er det realistisk at kunne finde en murer til dette, som nok skal laves om 1,5 måned. Jeg er måske sent ude, men tømrerne kunne begynde hurtigere end jeg havde regnet med.

Accepteret svar
Fra : ulrik007

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-07 12:24

vil desværre ikke give dig en pris uden at have set det, af 2 grunde hvis jeg siger en for lav pris så mister jeg penge på opgaven og hvis jeg siger en for høj pris får jeg ikke arbejdet. håber du forstår.

men du skal være velkommen til at ringe til mig jeg sender dig lige en privat besked med mit nr.

det blev da lige pludselig til lidt mere :)

ved ikke lige om jeg har tid om 1.5 måned men vi kan jo lige kigge på det.

Kommentar
Fra : dollerup1

Dato : 31-03-07 12:44

Tak for budet. Kan se du bor i odense og jeg i viborg. Mon ikke transporten trods alt er for lang

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 31-03-07 16:13

jo det var lidt langt væk. :(

men find en lokal murer så hurtigt som muligt og book ham, det lyder somom du godt kan vente lidt med at få det lavet så det burde kunne lade sig gøre.

skriv hvis der er andet du er i tvivl om hvis du selv skulle finde på at lave det.