/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad er dette..........??????
Fra : hjerterum
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 29-03-07 20:20

Jeg har set at man kan få sådan nogle plastik materede hylster til at sætte på blitzen....???? hvad gør den af gavn.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-03-07 20:23

Det laver difust lys så lyset eks. ikke laver blanke ansigter. Men det skal passe til blitzen.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 29-03-07 20:28

Hvornår og til hvilken lejlighed bruges det...

Accepteret svar
Fra : Pigen2

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-07 20:36

Det bruges til bl.a. portrætbilleder, så modellen ikke bliver blank i ansiget. Og til billeder af blanke ting, så der ikke kommer genskær af blitzen i objektet.
I større studier bruger man en blitzlampe med hvid skærm på. Den gør det samme, men er bare større.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 29-03-07 21:06

Tak for svaret Pigen2.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-03-07 21:09

Det va så lidt.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 29-03-07 21:46

Du kan også bruge det difuse lys til at undgå slagskygger (=den der mørke skygge der bag noget du fotograferer med blits) bag personer e.lign., hvis du f.eks. tager nogle billeder ved en fest. Men du kan nok ikke nøjes med at sætte opalskiven (den der hvide plastik dims) foran blitsen - den skal drejes mod en reflekterende flade, f.eks. loftet, så lyset falder på motivet fra mange sider. Det kaldes også blødt lys. Det giver dig også mulighed for at tage billeder af personer til fester, hvor man kan se, hvor de opholder sig, i stedet for, som man alt for tit ser, nogle glade mennesker på en mørk eller sort baggrund.

Vh.
Finn