/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke modtage SMSer
Fra : Desmersnaps
Vist : 869 gange
70 point
Dato : 29-03-07 15:56

Jeg har opdateret min Sony Ericsson k750 til en w800 walkman telefon. Det har fungeret fint nok, og min medieafspiller svarer nu til den i w800. Mit problem er at telefonen nu kun vil bruge engelsk som hovedsprog. Det er forsåvidt ligemeget, da jeg stadig kan bruge dansk ordbog. Men samtidig kan jeg ikke modtage smser. Jeg kan godt sende smser og ringe op og modtage opkald. Men jeg kan ikke modtage beskeder, og det er et ret stort problem Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være, og hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak.
Mvh kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-07 16:11

Citat
Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være, og hvad jeg kan gøre

Ja - problemet er du har "opdateret".....

Det du kan gøre er at få en fagmand til at lægge den rigtige software ind igen og fremover bruge telefonen til det den er beregnet til.....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 29-03-07 16:33

Hmmm...
Der er bare mange andre for hvem det har virket fint. Og musikorganiseringen i en k750i er så tilpas elendig at det nærmest er håbløst at finde rundt i. Alt andet ved "opdateringen" fungerer fint. Har fået ordentlig medieafspiller/organisering osv....
Der må da være noget man kan gøre....

Accepteret svar
Fra : Nuserpigen

Modtaget 70 point
Dato : 29-03-07 19:17

Hejsa

Måske du kan finde et svar her: http://www.mobil-forum.dk/

De er flinke til og hjælpe

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 29-03-07 20:26

Tak, jeg prøver lige at spørge dem:)

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 30-03-07 07:40

Nu skriver du ikke hvordan du har gjort det... har du brugt DaVinciTeam?

Noget kunne tyde på at du har valgt en forkert sprogpakke, eller én der ikke passer til den firmware du har lagt på... og så er der ikke så meget andet at gøre end at forsøge (og betale) igen.

M.h.t. at modtage beskeder... så lyder det mærkeligt! Du har selvfølgelig tjekket alle indstillingerne, ikke? Virker SIM-kortet fint til det hele, hvis du prøver i en anden telefon?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 30-03-07 18:13

Hej. Jeg brugte gslide og xs++ ( http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=6389 ). Nu vil telefonen ikke starte mere. Der vises ingen knapper der hvor den spørger om den bare skal være medieafspiller eller telefon, så man kan intet vælge. Men jeg har ikke længere overblik, så jeg tror bare jeg sender den til en flink fyr jeg mødte på http://www.mobil-forum.dk/ og lader ham ordne det. Men tak for forsøget til alle...

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 02-04-07 21:18

Tak for svaret Nuserpigen.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-04-07 01:13

Det var så lidt