/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilke grafikkort
Fra : Numan
Vist : 430 gange
10 point
Dato : 29-03-07 06:07

Jeg ved ikke noget om hvad få en grafikkort jeg skal bruge til min Pc

kan i ikke lige hjælpe mig har oplysningerne her.

Operativ System Microsoft Windows XP Professional

OS Service Pack Service Pack 2

DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)

Motherboard Navn Asus P4P800-MX (3 PCI, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

Motherboard Chipset Intel Morgan Hill i865GV

System Hukommelse 246 MB (PC3200 DDR SDRAM)

BIOS Type AMI (06/11/04)

Grafikkort Intel Extreme Graphics 2

3D Acclerator Intel Extreme Graphics 2

Lydkort C-Media CMI8738/C3DX Audio Device

Lydkort Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

IDE Kontroller Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage-controllere - 24DB

Disk Drev Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Optisk Drev _NEC DVD_RW ND-2510A (DVD+R9:2.4x, DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-
ROM:12x, CD:32x/16x/40x DVD+RW/DVD-RW)

Optisk Drev ATAPI DVD-ROM 16XMax (16x DVD-ROM)

SMART Harddisk Status OK

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-07 08:05

Du kan kun bruge et PCI kort til dit bundkort, da det hverken har AGP eller PCI_E

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-07 08:06
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-03-07 14:41

prøv lige at tage siden af dit kabinet.

så skulle der være 3 hvide pci porte, men er der andre porte (lige over de hvide porte???)

jeg kan næsten ikke forstå at den ikke engang har agp porten.

Den er måske brun

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-07 14:48

dayworker24->Der er kun 3xPCI på hans bundkort

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-03-07 14:49

Jeg har set det, men når vi snakker om en pentium 4 3 ghz, så kan jeg ikke forstå at der ikke burde være en agp port.

Men du har ret i at informationen ikke står der, men hvis nu programmet havde overset den eller en eller anden fejl var sket

så det er da er forsøg værd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-07 14:52

Jeg har set efter hos producenten fysik på brættet, der er kun 3 sokler, og alle PCI

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-03-07 14:55

ja ok det hr du ret i.
Jeg har selv lige tjekket det, og du har fuldstændig ret

Men til Numan: Hvad vil du bruge det nye grafikkort til. Det er en meget vigtig faktor for hvad køb du gør dig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-07 14:58
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-07 15:01
Kommentar
Fra : phg1

Dato : 29-03-07 21:52

ja der er jo også den muliughed at du beholder den grafik der er indbygget på bundkortet,for for at sige det rent ud er din computer faktisk ikke værd at ofre de penge et pci grafikkort koster for du det bliver ikke bedre end det du har,så spar du op til en ny computer.

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 30-03-07 03:41

Til dayworker24

jeg spiler meget pc spil mest de nye.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-03-07 07:58

Der er grænser for, hvor store de laves til PCI: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211444
Det er nok et af de størte til PCI, så du er handigkappet med dit bundkort.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 30-03-07 08:35

hej Numan.
Som de andre sidder og siger, s[ er dit system ikke bygget til det.

Det grafikkort du v;lger vil ikke v;re nyt, men sikkret dyrt alligevel.
Du har for lidt ram til at spille de nye spil. De nye spil vil gerne have 1024 eller over

Din processor ville godt kunne klare det, men n[r de andre ting mangler vil jeg nu mene at du ogs[ skulle have ert nyt motherboard.

men s[ begynder det at l'be op, og det gaar st;rkt.

Undskyld at jeg ikke kan skrive de 3 vokaler som i sikkert har bem;rket, men jeg sidder paa skolen

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 30-03-07 20:56

nej, du spiller ikke nyere computer spil på den... (du spiller gamle spil:))
du kunne også købe et nyt bundkort ? og mere ram, du skal nok have 1gb ram, men resten af computeren kan godt køre "spil". mit forslag:
bundkort: koster 319+port= 362kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=148397
ram 512mb: koster 234+port=286kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233245
ram 1024mb: koster 494+port=581kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138393
grafikkort: koster 306+port=358kr dette er et gforce7300
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199010

du behøver ikke 1024mb hvis det ram du har nu er 184-pin, til sammen bliver det 859kr+port, den er billigere per ting når du køber flere ting sammen... dette er en god "spille" computer, den vil køre alt i laveste grafik nu, og nok kunne "følge med" det næste år, hvor du giver 300kr mere og får et nyt grafikkort.

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 30-03-07 23:58

Til andersburn

ja jeg spiller ikke på min pc, jeg spiller det i netcafeer

men har jeg så bruge for alt det ting som du skrev for at spille det nye pc spiller.

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 31-03-07 00:06

hvad med hvis jeg skal kun spille det her spille hvad har jeg så bruge for at spille dette.

Gta Sanandreas,
Command & Conquer: Generals
Command & Conquer: Generals - Zero Hour
FIFA 2007
Need for Speed : Carbon
Need for Speed : Most wanted

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 31-03-07 00:06

hvis du skal spille nye spil? skal du bruge mere... jeg misforstod noget...

du skal bruge den 1gb klos og et 7600 i stedet for...
geforce 7600:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201302

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 31-03-07 00:12

det der kan mit x300 klare med 1 gb ram... så er et 7300 godt nok, men stadig ikke i højeste opløsning.
du skal have mindst 1 gb ram...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-03-07 07:51

Er spørgsmålet ikke lidt ude af propersioner, der blev spurgt om, hvilket grafikort, der kunne bruges til maskinen.
Jeg bygger da ikke en ny gavl på mit hus, fordi mit ene vindue skal udskiftes.
Der er jo altid et hav af alternativer, skal de indeholdes i 1 spørgsmål, sidder vi vel her til jul endnu.