/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi K ..køre langsomt..
Fra : kasper006
Vist : 1925 gange
100 point
Dato : 28-03-07 19:51

Hej

Jeg har lige købt en Puch.
Jeg har fået den boret og planet topstykket men alligevel kan den kun lige snige sig op på de 30 km/t hvis man har medvind og solen i ryggen

min ven har også en puch som er 100% standard og den køre en del hurtiger, er der nogen der ved hvad jeg kunne prøve og gøre ved min så den kommer lidt op i fart?

Tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-07 20:25

Skift udstødningen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 28-03-07 20:38

den burde da ikke være begrænsningen ved de 30 km/t?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-07 21:10

Mange gamle er helt fedtet til af olie indvendig.
Der fåes en "orginal" 3,5HK udstødning den koster næsten det samme som thansens "orginale" som koster 179Kr. Den kan også bruges, og det er da ikke meget for en flot udstødning.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-07 22:02

http://www.protunahandels.de/product.asp?c=80729278&n=19068129&pn=19068131
Det er den som han mener.
Det er den samme som Thansens, men bare med et tykkere forrør.
På samme side finder du en med navnet BiTurbo. Den er rigtigt rigtig god og larmer ikke ret meget.

Husk at skifte dyse når du skifter udstødning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-07 22:36

Da jeg engang for ma.... nogle år siden tog vi udstødningen af vores Pucher som altid kokser til hvis man kører med plomb i hvilket den egentlig ikke er bygget til nå men vi brugte et gas og ilt svejseværk først en blanding og når den så begyndte og ose slukker man for gassen så det var ren ilt der blev tilført ilden indeni og så ka det nok værer at det blev brændt helt ud og var som nyt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 31-03-07 11:55

Har du gjort noget ved stemplet?
Har du tjekket stempel/ringene, for eventuelle skader, såsom en knækket ring?
Er topstykket blevet planet 100% lige?

Kommentar
Fra : SmukkeErik

Dato : 03-04-07 21:21

Hej Kasper006.

Ved godt tråden er et par dage gammel.

Skyldes den manglende fart at motoren ikke tager omdrejninger når du vrider gashåndtaget?????
Det kan være udstødningen, som flere er inde på - men det kan også skyldes at luftfiltret er tilstoppet - har du prøvet at fjerne det helt?????

MvH. Erik Madsen

Kommentar
Fra : Shortypimpen

Dato : 04-05-07 20:15

Gør motoren ren .
Og måske skift olie.
og udstødning (hvis pengene er det.)
På en gammel puch kan motoren være sodet til. det skal renses væk, .
Men hvis den ikke kunne kører 30 fra std. er der jo noget helt galt.
Det de de kører fra fabrikken.

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 18-06-07 23:44

Tak for svaret NoShyGuy.