/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvad hedder det efter nano?
Fra : ostemanden
Vist : 719 gange
50 point
Dato : 15-01-03 11:17

Hejsa! Dette er et spørgsmål for matematikere...

Jeg er såmænd bare nysggerig efter at vide hvad det hedder efter nano?? Altså, det hedder jo deci, centi, milli, mikro etc. hvor nano jo er 10^-13... men hvad hedder 10^-16????????

MVH Ostemanden

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-03 11:32
Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:33

10-1 deci

10-2 centi

10-3 milli

10-6 micro

10-9 nano

10-12 pico

10-15 femto

10-18 atto

10-21 zepto

10-24 yocto

- om det er rigtigt bør du vide - jeg indrømmer nemlig blankt - at jeg ikke forstår mig så meget på matematik.

http://www.formel.dk/symboler/praefikser.htm

Men råb lige op, hvis dette ikke hjælper dig

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 11:35

pico (p) = 10^-12
femto (f) = 10^15
atto (a) = 10^18

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:36

aaaiiii - damned *GG* - nå, har lovet mig selv ikke at hidse mig op over formodet svar mere - det forsvinder heldigvis snart - så de sidste dages hellige får travlt

Godt gået Uffe........

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:38

vil det sige man bare skynder sig at smide et link og så udspecificerer man yderligere i efterfølgende kommentarer ?

Puha kan fandme dårligt vente, med at fryde mig over det forsvinder - og folk arbejder på at finde svar INDEN man bare lirer et link af

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 11:38

*LOL*
Tak "fnuller"

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:43

Ja whatever

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:44

Og venligst kald mig Fnoller eller Karina - så kalder jeg dig Uffe ikk`- eller har du et andet navn du ikke gids bruge herinde - ja det tror jeg på *GGG*

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 11:49

Ostemand, når du har fået svar på dit spørgsmål, så tryk lige på afvis nederst så det ikke er mig der får pointene

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 11:52

Årh hold nu op Uffe - jeg har ikke engang 200 point denne måned - jeg under dig dem - du kom først ( øv det er dumt det altid ender så`n her )

jeg mopsede bare lige - ikke over dit link, det var fedt nok, men det at du senere gik igang med at udspecificere.

No hard feelings Uffe ......

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 15-01-03 18:50

Hey Uffe!

Hmmm... Jeg mener ikke at jeg bør afvise svaret, da du klart var først og lagde et temmelig godt link. Det svarede på mit spørgsmål, og det gav også nogle yderligere brugbare informationer... Tak for det

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-01-03 18:53

Og så lige en rettelse til mig selv... Nano er jo ikk 10^-13, men 10^-9... temmelig flovt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-01-03 19:30

Der var så lidt, mig og fnoller fik det også "afklaret" i en anden tråd

Og velbekomme

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-01-03 20:43

Ja Uffe det fik vi *LOL*