/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mad til date
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 3189 gange
25 point
Dato : 28-03-07 13:44

Hej alle
Jeg tænkte på, om man kan lave en pølseret (Macaronette) til en date, eller hvad I vil foreslå (er ikke særlig god i et køkken)
Hvad skal der evt. bruges sammen med Macaronette?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 13:45

Det kommer da meget an på hvad det er for en date, je gtror ikke det scorer helt vildt at servere pølseret, eller noget som helst der er rystet ud af en æske

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 14:00

Det er vel også personen der skal scores.......................og ikke så meget en flot ret.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 28-03-07 14:14

e.c > Nej, jeg har da ihvertfald ikke tænkt mig at score retten ;)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 14:16

Citat
Det er vel også personen der skal scores.......................og ikke så meget en flot ret.

SÅ kan man jo bare stille en dåse flåede tomater midt på bordet og sige:

Vi ved begge hvorfor du er her

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-03-07 14:18

YES - vi er på sporet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 14:19

ps.. Husk stearinlys

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 28-03-07 14:25

Du kunne jo bestille en lækker omgang sushi og servere lidt kølig hvidvin - eller en øl - til. Så er du da uden om selv at skulle kokkerere;)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-03-07 14:36

Sammenkogte retter er helt klart ikke score retter. Koncentrer dig om noget der er lækkert at se på frem for noget der fylder meget.

Nogle gode råvarer hvor du kan fortælle lidt om dem og hvor du har købt dem er et hit. Tricket er at få hende til at føle at du har gjort noget særligt ud af hende.

Gå f.eks. ned til en rigtig slagter og sig at du skal have de bedste bøffer han har, ikke t-bone eller lign men oksemørbrad eller lign.

Prøv og se om du kan finde nogle nye kartofler, de første er kommet til landet, husk at lægge mærke til hvor de kommer fra så du kan fortælle det

Find nogle gode tomater til at lave en tomatsalat af sammen med løg og en enkel hjemmelavet dressing.

Find en opskrift på hjemmelavet bernaisesovs. Hvis man bare følger opskriften er det faktisk ikke svært at lave og ligemeget om hun kan lide det eller ej så falder hun på røven og at du har lavet den selv.

Køb en god kraftig rødvin som passer godt til oksekød.

Lav salat i god tid opbevar den i køleskab.

Kartoflerne skal bare børstes og så stå klar i vand til at koges ti min i

Lav saucen før hun kommer og hold den varm i vandbad.

Bøfferne steger du når hun er kommet, snak med slagteren om hvordan de bør steges. Sørg for at hun er i køkkenet når du laver dem, rødt kød er sexet.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-07 14:43

Rødt kød var sexet i 80'erne

I dag er rødt kød tegn på en usund livsstil *G*

Iøvrigt kræver det en del rutine at stege bøffer rigtigt, så når man ikke er en ørn i et køken i forvejen, er det måske det forkerte sted at starte

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-03-07 14:46

Wow

Det perfekte svar fra en anden mand

Du kan til enhver tid invitere mig til middag

Følg rådet til punkt og prikke; stik ham fem flotte stjerner

og HYG DIG /JER

frieda

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-07 19:30

Jeg ville nu tænke lidt mere på hvad pigen har lyst til. Jeg er selv hunkøn og kan ikke nødvendigvis scores på finere madlavning. Jeg er lige så glad for en svensk pølseret - uden for meget koncentrat af puré - som jeg er for en god bøf osv. Jeg vil hellere koncentrere mig om manden fremfor om maden, så længe den kan spises.

Det kan lige såvel være brændende kærlighed af kartooffelmos, bacon i tern, hakkede løg og evt. skinke i tern. Det ville gå rent hjem hos mig.

Hvis du ikke er god til eller glad for madlavning, synes jeg bestemt du skal gøre det enkelt og bare sige til hende at du ikke har gjort så meget ud af det, så håber det smager godt. Hun sætter jo nogle forventninger til dig som du måske ikke kan indfri på sigt i form af madkunst pga flotte og dyre bøffer.

Lav du bare en svensk pølseret og evt. noget flute eller salat ved siden af

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 19:35

Jeg synes ikke, man skal foregive noget, man ikke er, f.eks. madekspert.

Pas på med at lyde lidt småsnobbet...

Vær ærlig - det der reklamefis holder jo ikke til dagen efter.

Bare det, at man har gjort sig umage, og har investeret en del tid i arrangementet, er absolut en stor stjerne! Smuk eller utraitionel borddækning, stearinlys, passende musik til lejligheden. Måske et utraditionelt sted.

Jeg faldt engang over en kontaktannonce om en grilbarsmiddag. Kan ikke huske det hele, men jeg kan ihvertfald huske, at jeg var meget imponeret og MÅTTE simpelthen svare på den.

Men suk...... det var MEGET tydeligt, at det ikke var ham selv, der havde skrevet den!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-07 19:59

Hvis du synes du vil gøre lidt ekstra ud af det, så kan du senere på aftenen lave en laksemad.

Franskbrød med 2 skiver røget laks med røræg og asparges. Du kan købe røræggen færdiglavet i køleboksen hvis du ikke har mod på at lave den selv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-07 21:13

Laksemaden er en super idé!

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 28-03-07 21:18

Hvis du ikke er særlig god i et køkken synes jeg det er ok at være ærlig omkring det - hvis pigen er noget værd sætter hun pris på at du gør forsøget

Hvis du holder fast i macaronette vil jeg dog anbefale dig at lave en let salat og evt også servere flutes dertil. -Og så som det vist tidligere har været nævnt så sørg for en flaske god vin og hav evt også en kande vand på bordet. Hvis du samtidig dækker pænt bord med servietter og stearinlys vil de fleste piger være imponerede over at du har tænkt på det hele.

Et sidste fif; tag opvasken og ryd op i køkkenet inden pigen kommer - den slags lægger vi mærke til!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-03-07 22:44

Citat
Hvis du holder fast i macaronette vil jeg dog anbefale dig at lave en let salat og evt også servere flutes dertil

Så har den vist fået flest stemmer

Iøøvrigt læste jeg det først som svnsk pølseret, men mener selvfølgelig det du selv foreslog

Hvornår skal daten være ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 00:28

Citat
Hvis du ikke er særlig god i et køkken synes jeg det er ok at være ærlig omkring det - hvis pigen er noget værd sætter hun pris på at du gør forsøget

Yes!

Kommentar
Fra : Pipvig

Dato : 29-03-07 09:03

Det kommer helt klart an på hvad hun er til.
Hvis i ikke er til rødvin, bøffer og dertil hørende eller bare ikke evner at lave det så vær ærlig om det istedet for at forestil noget som du ikke er.
Kan du ikke lave rød/medium/gennemstegte bøffer jamen så lav det andet, iøvrigt er et godt tip til det mht bøfferne, alt efter hvor stegt din bøf skal være når du trykker på bøffen, skal den føles som underdelen af din tommelfinger (altså den bløde del)... Jo længere ned tommelfingeren kommer mod håndfladen desto hårdere bliver den bløde del og desto mere er din bøf gennemstegt på den måde undgår du at prikke hul i bøffen og lade saften sive ud.
Men din date vil helt sikkert hellere have noget du har det godt med at lave end du står og serverer noget som du har måttet betale dig fra og du så må bede hende om at tage videofilm og guf med fordi at middagen har kostet dig dine sidste kostpenge selvom du egentlig havde lovet at betale. Overdrivelse fremmer forståelsen
Iøvrigt drikker jeg vand til macaronette og når vi får det så hører der flute til og nogle gange salat. Og så måske en film med guf til bagefter!?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 13:56

Film, ja så lærer de da hinanden at kende

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-03-07 14:04

Mangler vi ikke noget respons fra Lasse himself ??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 16:07

Jow, han er nok på kursus i finere madlavning

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 16:13

Nu skal jeg slså liiige have et par ting på det rene - det kan være svært at følge med, når man ikke har store børn....

'At score' (en smule vulgært ord) er i mine ører, at få et eengangsknald.

Hvad hedder det så, når man faktisk er interesseret i pigen/fyren? Også at 'score'?

Sikken forfladielse af vort danske sprog.

Sorry, det var en tanke omkring 'at score', som Lasse kalder det.....

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-03-07 16:23

Hehe ja det er et vidt begreb.

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år, og jeg kan stadig sige at "jeg scorede ham dengang" og meningen er vel at jeg kunne holde hans interesse nok til at fortsætte forholdet Vi havde rundet 30 år dengang

Men hvis en 16 årig siger det samme, vil jeg nok forstå det som et engangsforetagende

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 17:45

Så er vi to jo enige

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 18-04-07 11:26

Det lyder ikke som det hele specielle, men det er nok godt at du smidder kortenen på bord, lige fra starten, du er ikke god til at lave mad, men du prøver, og det må være fint nok..

Lav en lækkert salat til og et stykke flytte, så dækker du bord pænt med sterinlys og blomster og hele molevitten...

Held og lykke......

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-04-07 16:46

Savner noget respons for man må da gå ud fra at daten længe er veloverstået ???

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-06-07 16:10

hvem f..... vil date en der ikke kan lave mad