/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel Filstørrelse
Fra : CADmageren
Vist : 1007 gange
100 point
Dato : 15-01-03 11:13

Hejsa

Jeg arbejder med et Excel97 dokument, som pludselig er vokset gevaldigt i størrelse: 400kb->> 1.4mb

Jeg troede først at der måske var noget med et af arkene. Derfor slettede jeg samtlige ark. Og nu faldt størrelsen til 920kb. Hvilket jo stadig er en del for et helt tomt dokument.

Nogle idéer til hvordan jeg kommer af med den ekstra mb???

/ CADmageren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-03 17:13

Kun et par gæt.
Har du konverteret dine ark. Ligger der backup fra en (ulovlig)nedlukning.
Prøv at importere arkene ind i et nyt dukument, et ark ad gangen.
Det var bare et gæt.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : lafrier

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-03 23:05

Hej CADmager,

Gør det at du i hvert ark der hører til i dit excel-dok, stiller dig i feltet [A 1], gem arket, og nu skulle det være tilbage i størrelsen.

Hvis du har haft mange data i og bare sletter dem, efterladende f.eks [B 32432] som det aktive, og arket ellers er tomt, vil excel gemme alle felter med en null-værdi, hvilket vil fylde meget.

Det er vigtigt at du gemmer medens alle har har [A 1] som aktivt, da der ellers ingen ændring vil finde sted.

Håber det hjælper
/Lars

Kommentar
Fra : mikkelmus1

Dato : 07-03-03 06:46

Hm... Det vil jeg da prøve.

/ Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 18-07-04 17:49

Tak for svaret lafrier.