/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med installering af winXP
Fra : alfa
Vist : 402 gange
200 point
Dato : 15-01-03 09:55

Jeg har problemer med installering af winXP. Det startede med at jeg havde winME og at jeg ville opgradere den med XP fra windows, det gik også fint, indtil jeg skulle genstarte. Da jeg genstartede, gik den ud i dos, så kom den blå skærm og begyndte at kopiere systemfilerne, men efter det gik den i stå, der kom en sort skærm, og computeren gik ikke videre.
Jeg prøvede så at formatere, for at se om det skulle have noget med det at gøre, men der kom akkurat samme fejl, dog kom den lidt længere i installationen, hvor den begyndte at kopiere installationsfilerne over på harddisken, men her gik den også bare i sort. Er der nogen der har en god forklaring på hvorfor WinXP installationen går i sort, jeg har også prøvet med flere forskellige versioner af XP, for at se om det kunne være det, men det hjalp heller ikke, nogen gode råd????

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-01-03 10:20

det er sikkert dit skærmkort den leder efter eller hvis du har trådløs mus ellet tastetur
hvis du har et andet skærmkort eller kan låne et
så kan du prøve at sætte det i og så installere og derefter
sætter du dit eget i

det hjælper på nogen pcér

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 15-01-03 10:24

selv om denne her metode ikke er den rigtige --- virkede den hos os.
på en pc med winME ( der lå på c )
installerede vi WinXP pro på drev d
derefter kunne vi slette det gamle styresystem
m.v.h. funck

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 15-01-03 10:26

Mon ikke problemt skyldes en af disse - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;da310064

Mit bud er ukompatibilitet med hardware.

Citat
Hvis installationsprogrammet bliver ved med at hænge, kan du deaktivere unødvendig hardware. Fjern eventuelle USB-enheder, fjern eller deaktiver netværkskort, lydkort og serielle kort, og genstart derefter installationsprogrammet.

Beskriv lige din komputers hardware. ram, cdrom, bunkort osv.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 15-01-03 11:24

Hej !
det kan nemlig godt være hardware der ikke er kompitabelt med xp,og f.eks nogle geforce 2 kort,så du gør dette :
find et andet grafikkort,indstaller xp,hvis alt gå godt indsættes geforcekorte efter,og indstalles som nyt grafikkort i xp.
erfaring:mit netkort stopped xp,men jeg kunne godt bruge det da jeg sætte det i efter xp var indstalleret.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-01-03 11:26

måske kan du indstaller færdig uden grafikkort-prøv (hvis du ikke har andet) ???
put alt andet unødvendig hardware ud som Master_of_KeFir siger.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 15-01-03 12:01

Er det en compaq???

Kommentar
Fra : BYTEbits

Dato : 15-01-03 12:13

Xp kan være en virkelig fucker at installere....blot for at gi' dig lidt moralsk støtte.
Længe siden jeg selv installerede den, men så vidt jeg husker har du en mulighed for at lade installeringsprogrammet undersøge din computer for evt. inkompatibelt hardware inden selve installeringen.
Fjern ALT inkompatibelt før du går videre.....og selv derefter er det masser af ting der ka' gå galt.
Taler af erfaring efter en mararidts XP installation. Det tog ca. en måned inden det kørte stabilt.
Udskiftede CD drevet....kunne kun læse dele af XP CD'en.
Fik endeligt XP op at køre, men computeren gav tiltider mærkværdige mystiske fejl og opførte sig til tider højst besynderligt.
Hvor f..... var fejlen - hvd havde jeg gjort forkert.
Endelig ...laaaaangt om længe fik jeg fejlen lokaliseret til en fejlbehæftet RAM-klods med periodiske fejl

Hel og lykke og hold ud...det betaler sig og XP er et fremragende styresystem.
/BYTEbits

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-01-03 20:34

førnævntesupport fra microsoft siger osse:
1:
Hvis opgraderingen hænger igen, kan der være problemer med hardwarens kompatibilitet. Du kan forsøge at deaktivere ACPI-funktionalitet. Når computeren genstarter, får du mulighed for at trykke på F6 for at tilføje SCSI-drivere fra tredjepart (SCSI - Small Computer System Interface). Tryk på F7 på dette sted. Bemærk, at der ikke fremkommer nogen visuel meddelelse.
2:
Hvis du bliver ved med at få denne fejlmeddelelse, skal du måske skrive til BIOS på bundkortet. Oplysninger om, hvordan du gør det, kan du få du ved at kontakte computerproducenten eller ved at gå til bundkortets websted
ide:
hvordan opdates bios,kopier nu bios fra netstedet,kopier filer til en mappe(f.eks mappen biosopdatering(opret))start computeren ved me start disk,
a: skriv c:
c: skriv cd mappen navn (f.eks cd biosopdatering)
kør bios opdaterings programmet.du må ikke køre det fra floppy drev da der er større chance for at ødelæge bundkortet ved afbrugt opdatering,men den skal køre mens systemmet køre ok.
håber de to ting kan være en hjælp,hvis det andet misser.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-01-03 17:18

undersøg om din hardware er kompitabelt.
når me er starte sættes xåcdrom idrevet.
vælg punktet kontroller systemkompatibilitet-

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 16-01-03 23:38

Tak for svaret xou. Jeg fandt ud af at det var geforce 2 kortet, lige så snart jeg satte et andet grafikkort i og begyndte at installere XP igen, hoppede den videre fra det sted hvor den stoppede med geforce2 kortet.