/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbne fil/billed u fuld program
Fra : nosunshine5
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 27-03-07 12:48

Jeg modtager ind i mellem emails med vedhæftet billeder eller filer i et program jeg ikke har og ikke køber. Eksempelvis powerpoint...

Er det muligt at downloade et begrænset, gratis og lovligt program der kan åbne disse?

Måske lidt i stil med at man kan åbne PDF-filer men ikke arbejde eller lave en uden den fulde version...

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 27-03-07 13:02

Ja.
Du kan hente en gratis office pakke på http://da.openoffice.org/

Mvh
Kasper

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-07 13:06

Du kan hente PowerPoint Viewer fra Micro$oft gratis, du behøver ikke have kontor programmet for at bruge fremviseren: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-03-07 13:07

Vil det kunne åbne en power point fil?

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 27-03-07 13:08

Openoffice vil også godt kunne klare powerpoint filer.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-03-07 13:11

Tak for svaret o.v.n..
Det var rart. Jeg har gået og fin tænkt over om man kunne åbne dem og hvordan uden at skulle have mulvarpeskindet op.
Jeg er for nærig ti la t købe noge t jeg ikke skal bruge...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-07 13:27

Tak jeg er også selv for nærig til at købe programmer, hvis det kan undgåes, foretrækker de gratis muligheder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-03-07 19:33

Hvis du henter OpenOffice behøver du ikke tænke på mulvarpe.
Det er helt gratis.
På Dansk.

Det indeholder:
Database (som access)
Regneark (excel)
Tegneprogram
Impress (Powerpoint)
Skriveprogram (word)
Math (matematik program)
Microsoft Office filer læses og skrives af OpenOffice.

Hent det her:
http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 27-03-07 22:46

Tak e c. Jeg har skam været der med Open Office. Men jeg var ikke klar over det kunne åbne power point.
Det er skam et fint program.