/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjææælp mig med min hijacklog
Fra : solling
Vist : 1151 gange
140 point
Dato : 27-03-07 11:59

puha håber virkelig der er en af jer pckyndige der kan hjælpe mig.

Har for et stykke tid siden erhvervet mig en ny bærbar (hp pavilion dv6000) og oplever en del problemer med den. Programmer lukker tit ned og mit cpuforbrug er oppe på mange procent selvom jeg ikke laver noget på computeren ????? den er yderst sløv og alt tager en evighed.
Jeg har læst mig til herinde at i kan se på sådan en hijackthis log om der er noget galt ???

jeg bruger avast antiwirus og har endvidere: ad-aware som jeg kører næsten dagligt. jeg har også downloaded ewido, pestpatrol, trend micro anti spyware,spyware doktor og spyware dokter men så vidt jeg kan se scanner de kun, med mindre jeg betaler for at få fjernet det de finder ??? findes der kun ad-aware som også kan fjerne spyware gratis ???

nå men jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig da jeg snart begynder at græde salte tåre over mine fine nye LANGSOMME BÆRBAR (

HER ER MIN HIJACKTHIS LOG:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\ehome\mcrdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\WINDOWS\system32\regsvr32.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\AutoInstall\ZD1211_Auto_Install_CD_Only_Gen_0ACE2011\AutoEJCD.EXE
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\caissdt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Trend Micro\Tmas\Tmas.exe
C:\Program Files\ZyXEL Communications Corporation\ZyXEL G-220F Utility\ZyXEL_G-220F_GUI.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\AutoInstall\ZD1211_Auto_Install_CD_Only_Gen_0ACE2011\AutoEJCD.EXE
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\caissdt.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust PestPatrol Anti-Spyware\PPActiveDetection.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\PROGRA~1\FREEIN~1\Clearpch.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Trend Micro\Tmas\Tmas.exe
C:\Program Files\ZyXEL Communications Corporation\ZyXEL G-220F Utility\ZyXEL_G-220F_GUI.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\brmfcwnd.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust PestPatrol Anti-Spyware\PPActiveDetection.exe
C:\Program Files\Trend Micro\Tmas\tmas.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\brmfcwnd.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\PROGRA~1\FRESHD~1\FRESHD~1\fdcatch.dll (file missing)
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoEJCD_0ACE2011] C:\Program Files\AutoInstall\ZD1211_Auto_Install_CD_Only_Gen_0ACE2011\AutoEJCD.EXE /VID=0ACE /PID=2011
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [CaISSDT] "C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\caissdt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eTrustPPAP] "C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust PestPatrol Anti-Spyware\PPActiveDetection.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Program Files\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Pavilion Webcam Tray Icon.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O4 - Global Startup: Trend Micro Anti-Spyware.lnk = C:\Program Files\Trend Micro\Tmas\Tmas.exe
O4 - Global Startup: ZyXEL G-220F Utility GUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/229?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/230?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\PROGRA~1\Skype\Phone\IEPlugin\SKYPEI~1.DLL
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {25C29129-E95F-4564-BFE2-000000004800} (KvikVideo) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikVideo-4-8-0-0.CAB
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4445EA6A-9008-40D5-9160-035FDE5214C4} (MultiUpload Class) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/Mpu-dk-1-0-0-8.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171466682703
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171466669234
O16 - DPF: {8C379EAB-FB26-4B71-BB5C-05B4C96E4851} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto-1-0-5.CAB
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Program Files\Spyware Doctor\sdhelp.exe

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 27-03-07 13:05

Der er en dygtig mand her stl_l han kan hjælpe dig, derom er ingen tvivl. Efr du utålmodig, så kan du også gå ind på www.spywarefri.dk og gå ind i deres forum, der sidder et korps af dygtige folk.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 27-03-07 15:35

Alternativt start på stl_s site : www.malwarecheck.dk med de ting han anbefaler, og slå koldt vand i blodet stl_s dumper forbi her på et tidspunkt, så kigger han på din HJT-log.
KH Mette

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-07 17:15

Kør SuperAntiSpyware herfra, og kom med loggen fra den bagefter. Den er i statistics/Logs. Dobbeltklik loggen, og kopier den her ind http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Gå ind i Messenger, og tjek at den ikke starter med Windows. Den har en fil WLLoginProxy.exe der i nogle tilfælde kan sløve gevaldigt. Gør det samme med andre programmer, som ikke nødvendigvis behøver at starter op. Du har rigtigt mange programmer der kører i baggrunden, som du kan nøjes med at starte manuelt efter behov.

Ellers fjern alle sikkerhedsprogrammer på nær Avast. De sløver også gevaldigt. Især Spyware Doctor.

Kom med en frisk HijackThis log efter en genstart.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 17:53

hej hej og tak fordi du vil hjælpe mig

1. jeg har kørt superantispywareprogrammet tidligere på dagen men slettede det den fandt... 2 stk malware skrev den. Jeg kan ikke finde nogen log nu ???
2. jeg har tjekket at messenger og de andre programmer ikke starter op med windows.
3.
Citat
jeg forstår ikke hvad du mener med dette...... hvad er dette ??
4. jeg har efter råd fra spywarefri kørt ccleaner + avgantivirus.
5.jeg har kørt ad-aware og den fandt 1 trussel som nu er fjernet.
og her er min nye hijakcthis log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\ZyXEL Communications Corporation\ZyXEL G-220F Utility\ZyXEL_G-220F_GUI.exe
C:\Program Files\uTorrent\utorrent.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\PROGRA~1\FRESHD~1\FRESHD~1\fdcatch.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [eTrustPPAP] "C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust PestPatrol Anti-Spyware\PPActiveDetection.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Pavilion Webcam Tray Icon.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O4 - Global Startup: ZyXEL G-220F Utility GUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/229?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/230?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {25C29129-E95F-4564-BFE2-000000004800} (KvikVideo) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikVideo-4-8-0-0.CAB
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {4445EA6A-9008-40D5-9160-035FDE5214C4} (MultiUpload Class) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/Mpu-dk-1-0-0-8.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171466682703
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171466669234
O16 - DPF: {8C379EAB-FB26-4B71-BB5C-05B4C96E4851} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto-1-0-5.CAB
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-07 18:21

Den Messenger fil starter stadigvæk op. Prøv lige at opdatere til den nyeste Messenger, og se om det løser problemet

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=D78F2FF1-79EA-4066-8BA0-DDBED94864FC&displaylang=da

Og så lige lidt oprydning. Ikke noget "slemt"

Kør HijackThis, og maksimer vinduet. Luk alle andre vinduer. Sæt et flueben ved disse linier, og klik FIX CHECKED:

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\PROGRA~1\FRESHD~1\FRESHD~1\fdcatch.dll (file missing)

Hvad er det du ikke forstår?

Hvad siger hastigheden, efter en genstart ?

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 18:43

hej igen. jeg har den nyeste messenger. jeg har lavet det oprydning du skrev og genstartet men jeg syntes stadig den er meget langsom.. også i opstarten. når jeg trykker ctrl+alt+delete og får windows joblisten op kan jeg se at der stadig bruges ca 20-30 % cpu men jeg ved ikke om det er normalt.... jeg har kun et vindue åbent for at søge på nettet..... når jeg kigger under "processer" er der noget der hedder "aktiv system proces" og under cpu står der så 80 ?? hvad er dette ????

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 140 point
Dato : 27-03-07 18:59

Prøv lige at hente Process Explorer her, og prøv om den kan vise mere specifikt hvilken proces der bruger alle de ressourcer http://download.sysinternals.com/Files/ProcessExplorer.zip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 19:21

Dato : 27-03-07 17:53

Citat

Er det GAMLE log-filer du lægger ind....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 20:13

hej nej det er helt nye logfiler... jeg ved ikke hvorfor der står den dato... her er en spritny....

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\mqsvc.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\mqtgsvc.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
C:\Program Files\ZyXEL Communications Corporation\ZyXEL G-220F Utility\ZyXEL_G-220F_GUI.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\uTorrent\utorrent.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Program Files\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [MsmqIntCert] regsvr32 /s mqrt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Program Files\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Reminder] C:\Windows\CREATOR\Remind_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [eTrustPPAP] "C:\Program Files\CA\eTrust Internet Security Suite\eTrust PestPatrol Anti-Spyware\PPActiveDetection.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Pavilion Webcam Tray Icon.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Pavilion Webcam\HPWebcam.exe
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Statusmonitor.lnk = C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O4 - Global Startup: ZyXEL G-220F Utility GUI.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/229?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/230?1e1884fead9c450aa0108c7f2a8a44d8
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {25C29129-E95F-4564-BFE2-000000004800} (KvikVideo) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikVideo-4-8-0-0.CAB
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {4445EA6A-9008-40D5-9160-035FDE5214C4} (MultiUpload Class) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/Mpu-dk-1-0-0-8.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171466682703
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1171466669234
O16 - DPF: {8C379EAB-FB26-4B71-BB5C-05B4C96E4851} (Hjemmeside.KvikFoto) - http://www.123hjemmeside.dk/builder/pages/KvikFoto-1-0-5.CAB
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AddFiltr - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\AddFiltr.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program Files\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 20:17

dette var hvad jeg fik ud af at køre det der process explorer.....jeg gemte det der stor i et dokument og her er det ... hmm kan nogen få noget ud af det ???

Process   PID   CPU   Description   Company Name
System Idle Process   0   93.18
Interrupts   n/a      Hardware Interrupts
DPCs   n/a   0.76   Deferred Procedure Calls
System   4
smss.exe   824      Windows NT Session Manager   Microsoft Corporation
csrss.exe   896      Client Server Runtime Process   Microsoft Corporation
winlogon.exe   928      Windows NT Logon Application   Microsoft Corporation
services.exe   972   0.76   Services and Controller app   Microsoft Corporation
svchost.exe   1148      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
wmiprvse.exe   3156      WMI   Microsoft Corporation
ehmsas.exe   3208      Media Center Media Status Aggregator Service   Microsoft Corporation
WLLoginProxy.exe   3968      WLLoginProxy.exe   Microsoft Corporation
svchost.exe   1196      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
svchost.exe   1236      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
svchost.exe   1360      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
svchost.exe   1388      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
brsvc01a.exe   1664      brsvc01a   brother Industries Ltd
brss01a.exe   1700      brss01a.exe   brother Industries Ltd
spoolsv.exe   1684      Spooler SubSystem App   Microsoft Corporation
msdtc.exe   416      MS DTC console program   Microsoft Corporation
aswUpdSv.exe   560
ashServ.exe   576      avast! antivirus service
guard.exe   592      AVG Anti-Spyware guard   Anti-Malware Development a.s.
ehrecvr.exe   624      Media Center Receiver Service   Microsoft Corporation
ehSched.exe   640      Media Center Scheduler Service   Microsoft Corporation
svchost.exe   692      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
LSSrvc.exe   728         Hewlett-Packard Company
nvsvc32.exe   816      NVIDIA Driver Helper Service, Version 86.38   NVIDIA Corporation
svchost.exe   1436      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
svchost.exe   1448      Generic Host Process for Win32 Services   Microsoft Corporation
mqsvc.exe   1480      Message Queuing Service   Microsoft Corporation
hpqwmiex.exe   2032      hpqwmiex Module   Hewlett-Packard Development Company, L.P.
mcrdsvc.exe   2108      MCRD Device Service   Microsoft Corporation
wmpnetwk.exe   2236      Windows Media Player Network Sharing Service   Microsoft Corporation
mqtgsvc.exe   2360      Windows NT MSMQ Trigger Service   Microsoft Corporation
ashMaiSv.exe   2668      avast! e-Mail Scanner Service   ALWIL Software
ashWebSv.exe   2692      avast! Web Scanner   ALWIL Software
dllhost.exe   2712      COM Surrogate   Microsoft Corporation
alg.exe   2880      Application Layer Gateway Service   Microsoft Corporation
iPodService.exe   3788      iPodService Module   Apple Computer, Inc.
lsass.exe   984      LSA Shell (Export Version)   Microsoft Corporation
explorer.exe   116      Windows Explorer   Microsoft Corporation
ehtray.exe   2808      Media Center Tray Applet   Microsoft Corporation
HP Wireless Assistant.exe   2820      HP Wireless Assistant Module   Hewlett-Packard Development Company, L.P.
jusched.exe   2832      Java(TM) 2 Platform Standard Edition binary   Sun Microsystems, Inc.
rundll32.exe   2844      Run a DLL as an App   Microsoft Corporation
SynTPEnh.exe   2968   1.52   Synaptics TouchPad Enhancements   Synaptics, Inc.
QPService.exe   2972      HP QuickPlay Resident Program   CyberLink Corp.
hpwuSchd2.exe   2980      Hewlett-Packard Product Assistant   Hewlett-Packard Co.
QLBCTRL.exe   3132      QLB Controller    Hewlett-Packard Development Company, L.P.
qttask.exe   2548      QuickTime Task   Apple Computer, Inc.
iTunesHelper.exe   2556      iTunesHelper Module   Apple Computer, Inc.
ashDisp.exe   1048      avast! service GUI component
pptd40nt.exe   3508      PaperPort Print to Desktop for NT   ScanSoft, Inc.
ctfmon.exe   3568      CTF Loader   Microsoft Corporation
GoogleToolbarNotifier.exe   3424      GoogleToolbarNotifier   Google Inc.
wmpnscfg.exe   3576      Konfigurationsprogram til Windows Media Player Network Sharing Service   Microsoft Corporation
hpqtra08.exe   3680      HP Digital Imaging Monitor   Hewlett-Packard Co.
HPWebcam.exe   3688   0.76   tsnp2std Microsoft
ZyXEL_G-220F_GUI.exe   3844
utorrent.exe   4000
IEXPLORE.EXE   3284      Internet Explorer   Microsoft Corporation
procexp.exe   2540   0.76   Sysinternals Process Explorer   Sysinternals
hpqimzone.exe   3980      HP Photosmart Premier   Hewlett-Packard Development Company, L.P.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-07 20:32

Åbn mindst to programmer, og åbn Process Explorer igen. Tjek om CPU`en på denne "spiker". At den periodisk kører højt op:

DPCs n/a 0.76 Deferred Procedure Calls

Hvilken version af NVIDIA grafikkort bruger du ?

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 21:23

hmm forstår desværrre ikke rigtig hvad du mener... jeg har åbnet 2 programmer og kørt det der process program igen...... ud for det der DPCs n/a 0.76 Deferred Procedure Calls kommer der lidt forskelligt op under cpu... men den er ikke højere oppe end 1.75.

jeg ved desværre ikke hvad version det er og heller ikke hvor jeg finder det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-07 21:40

Og der er heller ikke nogen af de andre processer der kommer højt ?

Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndterering. Er der nogle udråbstegn eller spørgsmålstegn udfor noget ?

Klik på krydset ved "Skærmkort". Der ser du navnet på dit grafikkort. Lad høre hvad det er. Højreklik på det -> Egenskaber -> Driver. Tjek hvilken driver version det er.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 22:06

hej hej der er ingen udråbstegn eller andet...

det hedder NVIDIA GeForce Go 7200

og versionen :5.1.2001.0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:18

Citat
og mit cpuforbrug er oppe på mange procent selvom jeg ikke laver noget på computeren

Er det med ÅBEN browser Eller er den lukket....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:19

For det er vel ikke sådan at du kører med noget aut. opdateringer af sider......

Kommentar
Fra : solling

Dato : 27-03-07 22:37

hmm det tror jeg ikke... jeg skal ihvertfld trykke på den der opdaterknap når jeg skal have en side opdateret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-03-07 22:49

Jeg syntes nu du skulle prøve at se om der er en opdateret version af driveren til grafikkortet. Du kan søge efter den her http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html

Hvis du finder en nyere, og henter den, så skal den sikkert udpakkes, og så går du ind i enhedshåndtering under dit grafikkort (der hvor du var før) og klikker "opdater driver".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 22:50

Men det er med ÅBEN browser cpu går grassat.... ??????

Kommentar
Fra : solling

Dato : 28-03-07 09:44

der er ikke nogen nyere versioner, så det er i orden
mit cpuforbrug er nede på 4-6% nu så det er fint nu jubiiiiii...
Jeg har et sidste problem:
Når jeg åbner et link i mine emails (hotmail) sker det tit at der kommer at vindue op (som der jo skal ) men vinduet er tomt og det kan kun lukkes igen ved at slukke computeren..... det er MEGA irriterende ..... ved du hvad jeg skal gøre ved det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 10:05

Mht til Hotmail, så prøv at geninstallere MSN Messenger http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=D78F2FF1-79EA-4066-8BA0-DDBED94864FC&displaylang=da

Hvis det ikke hjælper, så prøv at slå Web Scanneren fra i Avast.

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 28-03-07 11:31

Tak for svaret stl_s. ville ønske jeg kunne give jer alle point men det er jo desværre ikke muligt.........

tusiiiinnnnnd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-03-07 11:37

Godt det lykkedes til sidst .

Btw, du KAN nu godt give point til flere "hjælpende ånder", ved at oprette spørgsmål specifikt med point til dem .