/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype telefon
Fra : lokemis
Vist : 794 gange
20 point
Dato : 26-03-07 22:51

På skypes hj.side har de flere tlf., bl.a. en Philips, der er trådløs, og hvor PCen ikke skal være tændt. Den koster ca. DKK 1100. Er den pengene værd? Det er i hvert fald godt, at man ikke skal have PCen kørende hele tiden. Kan andre modeller anbefales?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 22:59

Vi har 3 dualphone - de virker upåklageligt

http://dualphone.net/UK_Forside-31.aspx

men kræver komputeren er tændt for at SKYPE kan bruges....

Den du tænker har INDBYGGET skype og virker derfor også når komputeren er slukket... (derfor den højere pris)

Prisforskellen er "kun ca. 400 kr. så det er et spørgsmål om ikke de er godt givet ud....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-03-07 18:16

Prøv også her, det er noget billigere, og den har fået nogle fine test.

C:\Documents and Settings\Finn\Skrivebord\WEB-sider\Olympia Cordless Dualphone Skype+DECT (2-i-1).htm

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-03-07 18:22

Jeg prøver lige igen. Du kan jo ikke bruge Finns skrivebord!

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=02000&type=producent

Olympia Cordless Dualphone Skype+DECT (2-i-1)

Varenummer: 02000
Producent: Olympia Business Systems Vertriebs
Model: DUALPHONE
Enhed: Retail
Volumenvægt: 1.0 kg
Fragtpris: kr. 55
Lagerstatus: Udgået
Karakter:
WWW: Producent

Specifikationer --> Udvidede Specifikationer
Produktbeskrivelse Olympia DU@Lphone - trådløs telefon / VoIP-telfon (USB)
Produkttype Trådløs telefon / VoIP-telfon (USB)
Standard for trådløs telefoni DECT
Skærm LCD-skærm - monokrom
Skærmegenskaber Baggrundslys

Udvidede Specifikationer --> Specifikationer
Generelt
Produkttype Trådløs telefon / VoIP-telfon (USB)
Telefon-egenskaber
Standard for trådløs telefoni DECT
Maksimale driftsafstand af håndsæt 50 m
Maks. dækningsområde af håndsæt (udendørs) 300 m
Nummerskivetype Tastatur
Nummerskiveplacering Håndsæt
Menubetjening Ja
Lydstyrkekontrol Ja
Ringekontrol Ja
Ringtoner 5
Computer Link Yes (USB)
Ekstra egenskaber Tastelås
Telefonhukommelse
Telefonbogshukommelse 160 navne og numre
Hukommelse for drejede opkald 30
Log kapacitet for opkald 30 numre
Skærm
Type LCD-skærm - monokrom
Lokalisering af visning Håndsæt
Antal linier 2
Antal tegn 16
Egenskaber Baggrundslys
Diverse
Tilslutninger 1 x hovedsætjack
1 x USB
Udstyr inkluderet Forplade(r)
Effekt
Type Strømforsyningsadapter - ekstern
Batteri
Batteri 1 x batteri
Teknologi Genopladelig - Nikkelhydrid
Antal inkluderet 1
Taletid Op til 390 min.
Standby-tid Op til 100 timer
Hørlig batteribesked Ja

Produkt tekst
The Olympia Cordless DUALphone is the first cordless Internet telephone on the market, using Skype. It has been developed with you in mind and uses the latest technology, making it easy to install and cheap to use.

The Olympia Cordless DUALphone is a cordless telephone that can be connected to a normal telephone socket and a USB port on a PC. The display shows whether your friends who also use Skype, are online. If they are, you simply have to press the appropriate green button and talk to them for free - no matter where they are in the world.

If their PC is switched off, or you want to call someone who doesn't use Skype, you simply press the other green button and call via the standard telephone connection.

Vigtig Information
Se anmeldelse af produktet fra EDBpriser.dk her.
Forsikring
På denne vare kan du købe 3 års (5 år på brune varer) tryghedsforsikring fra
forsikring til kr. 545,-
Læs forsikringsbetingelser og præmier her.

Anmeldelser af dette produkt
Anmeld denne vare

Anmeldt af Henrik Hansen (24-01-05)
Et godt køb der virker som det skal nemt at sætte op, med den længeste rækkevide jeg endnu har oplevet

Anmeldt af Verner Hansen (28-12-04)
Fantastisk opfindelse, købte med det samme skype out, og jeg kan ringede for 14 øre til Australien!

Anmeldt af Bent Pedersen (22-12-04)
Løsningen er ganske enkelt genial! Vi bruger den internt i virksomheden til at kommunikere med hinanden! Fungerer ganske godt

Anmeldt af Christian (16-12-04)
Rigtig lækkert produkt,

Anmeldt af Martin (08-12-04)
Super kvalitet, nem at bruge. Det er ligeledes nemt at ringe op til almindelige telefoner. Installationen tog 10 min(men jeg er også lidt sløv)

Anmeldt af Maestro (05-12-04)
Har netop lige fået produktet. Er super let at installere (tager 2 minutter) og virker perfekt - både via almindelig PST net og på IP.

Anmeldt af Peter (04-11-04)
Den er for fed - endelig har man udviklet noget som gør at man virkelig kan spare penge. Så er det ovenikøbet dansk udviklet -> og så til den pris :)

Anmeldt af John (01-11-04)
Man kan også ringe via Skype til fastnet telefoner på en Olympia DUALphone. Det gør man via SkypeOut.

Support
Send email til vores support:

Før køb: salg@compumail.dk
Efter køb: support@compumail.dk
Reklamation
Hvis du har købt en vare hos os, som mod forventning er defekt og du ønsker at reklamere over den, skal vi have den ind til vores tekniske afdeling for undersøgelse, før afhjælpning kan foretages. Vores normale reklamationsbehandlingstid er normalt 2-14 dage. Ved udgåede modeller tages forbehold for at producenten / vores leverandør ikke kan overholde vores normale reklamationstid.

Er varen fejlbehæftet og overholder vores reklamationsbestemmelser skal der oprettes en RMA-sag i vores RMA-system.

Reklamationsperiode
24 måneders reklamationsret for fejl og mangler der var tilstede ved leveringen.

Vi har gjort alt hvad der står i vores magt for at sikre korrektheden af den information som vises her. Compumail fraskriver sig ethvert erstatningsansvar for fejl i produktspecifikationer og pris. Produktinformationen udarbejdes i et tæt samarbejde med CNET. Informationen er beskyttet gennem U.S. copyrightlov..
Klik for større billede
kr. 679
(ex. moms 543.2),-

[Specifikationer]
[Udvidede Specifikationer]
[Produkt tekst]
[Vigtig Information]
[Anmeldelser]
[Support]
[Reklamation]

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-07 18:24

Det er den samme jeg omtaler

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-07 22:52

At vælge en anden telefon, er et spørgsmål om den understøtter det system som skype benytter sig af.
Det er sådan at de telefoner der kan køre direkte (uden PC), har indbygget et netkort og et system som er istand til at kalde skype's telefonserver direkte over internettet.
Men som nævnt er der flere systemer i den retning, og kan være sværd at gennemskue brugbarheden af, til en specifik teleudbyder.

Jeg bruger selv to forskellige systemer, der er uafhængig af PC, som begge køre over routeren og ud på internettet. - Den ene er en normal telefon via en adapter til routeren, og den anden køre via det trådløse, a-la en mobiltelefon.
Du kan se billeder af disse to enheder på http://home4.inet.tele.dk/slang/webtlf2.html hvor du nederst kan klikke billederne frem.