/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af bærbar pc
Fra : Jens43
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 26-03-07 20:24

Hej Venner.

Min Asus laptop fra 2002 er ved at have overlevet sigselv, så jeg har brug for en ny bærbar.
Det er efterhånden lidt af en jungle at finde ud af hvad man får for pengene, men jeg håber I kan hjælpe.
Jeg har følgende krav til maskineriet:

Skal kunne klare alm. kontoropgaver Office-pakken....
Spille spil a la Medal of Honor
Klare videoredigering (bare alm hjemmevideo)
HAve harddiskplads nok til at klare en del musikfiler
Evt Vista (hvis det ikke er for nyt, med mange fejl..)

Har hørt at Vista er lidt af en "slughals" og man derfor skal beregne 2 MB Ram er det korrekt??

Jeg har været meget glad for min ASUS, men har altså brug for gode råd til indkøb af ny maskine..
Hvem kan hjælpe??

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 26-03-07 20:32

http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=347

Denne bærbar er rigtig god.
Der er som start intet styresystem med, men det kan vælges under "konfigurer".
Hvis den er for dyr, så kig på de andre bærbare på www.zepto.dk

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 26-03-07 20:32

Du skal vælge "power"-modellen, da der er for få ram i "value" modellen.

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 210 point
Dato : 26-03-07 20:35

Først og fremmest vil jeg anbefale dig IKKE at købe Vista,
da man snart ikke hører andet end l**t om det.
Med hensyn til resten, vil jeg anbefale, at du køber en bærbar
med minimum følgende specifikationer:

Grafikkort: 256 MB hukommelse
Harddisk: minimum 80-100 GB
RAM: 1 GB
Processor: 2.0 GHz

Dette burde længe være nok til video-redigering, Medal of Honor (og mange andre spil),
Office og dine musikfiler.

//Kettedk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-03-07 20:37

Jens... hold dig væk fra Vista i ½-års tid endnu, den er så snot fyldt med fejl, så du vil ærger dig + mange software endnu ikke er 100% klar til Vista - de fungere simpelthen ikke.
Hvad angår Bærbar PC, så er det, det same som at spørge efter hvilken bil vi vil anbefale dig. Du vil få 117 forskellige synspunkter.
Personligt ville jeg kigge lidt på Dell og Zepto, Zepto er Dansk
http://www.zepto.dk/Shop/Default.aspx

Kommentar
Fra : Kasdeh

Dato : 26-03-07 20:37

Jeg er enig med Kettedk, det kan ikke betale sig med vista, især ikke på en bærbar, det vil simpelthen kræve for meget af den. XP er et godt og stabilt system.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-03-07 20:42
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 26-03-07 21:41

Prøv at kigge på pcworld.dk de har kørt en del anmeldelser.

Jeg har lige købt en MSI M670, men var længe i tvivl om jeg skulle ofre den sjat ekstra en Zepto koster. Har dog pt. ikke brug for dee kstra features Zepto kan tilbyde. Og valgte derfor den billige løsning. Indtil videre er jegO K Tilfreds, men har heller ikke trukket de helt store veksler på grafikydelsen, der har den endnu til gode at stå sin prøve.
Jeg har valgt at køre med Vista, da jeg synes det er sjovt at lege med nyt. MEN hvis du har brug for en maskine der bare fungerer uden der skal investeres ret megen tid i opstart og installering af ekstra sikkerhed etc. ville jeg holde mig til det sikre med XP.

KH Mette

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 26-03-07 23:18

Vista og Dell er nok ikke det bedste valg.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 27-03-07 13:50
Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 28-03-07 19:54

Jamen tusind tak for Jeres indlæg alle sammen....Jeg tror egentlig også at jeg var nysgerrig efter om nogen bare sad inde med viden om at "den her PC" skal man bare holde sig fra pga diverse problemer.....

Så jeg modtager stadig gerne forslag inden jeg lukker spørgsmålet.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-07 21:02

Jamen du skal holde dig fra de billige modeller, og koncentrere dig om prisklassen 5.000,- og opefter (vil faktisk hellere sige 6.000,- og opefter) - ellers kommer du ned i "noget", som du vil ærger dig over, måske ikke lige med det samme, men om et års tid (måske før).
Personligt ville jeg købe en IBM/Lenovo Thinkpad eller Zepto... alt efter pengepungen
Held og lykke med valget
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-03-07 21:05

NB: Har stadig min gamle ASUS Notebook A1000... og 'det var sager - dengang vel at bemærke. Prisen dengang uha, uha - mindes noget hen a' la 12.000,- med det hele
Nu har jeg IBM/Lenovo Thinkpad T43 (prisklasse +7.000,-).

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 31-03-07 16:46

Tak for svaret kettedk.