/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ind- og udvendige mål
Fra : allanni
Vist : 796 gange
200 point
Dato : 26-03-07 20:18

Hvis man ser brochurer over huse og lægger tallene for m2 pr. rum sammen, giver det ikke det tal, der står for arealet.
Hvad er INDVENDIGT mål i forhold til UDVENDIGT mål ?

Vi sidder og tegner forslag selv, her tegner vi jo indvendige mål. Hvad vil de udvendige mål være, sådan CIRKA (det tal man skal bruge for at regne en pris ud)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 26-03-07 20:38

Hos mig er
ydermuren 30 cm tyk
gennemgående mur inde i huset 13 cm tyk
gipspladeskillerumsvæg 7 cm tyk

Så vi har ikke så mange m2 inde i rummene som hele huset.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 26-03-07 21:48

Over 17.000 feriehuse udlejes

..tilbage til forrige spørgsmål og svar
Aktivhussalgs boligbrevkasse
.
Hej. Prøv at kigge på denne side. Der er en opskrift på alt hvad I skal have med i evt. salgsøjemed. Supergo`side med alverdens link til hussalg. Der er også en salgsopstilling i kan downloade og bare bruge - snildt ikk`.
Jeres areal på både hus/garage/udhus og jord burde være at finde i BBR husregistrering som i kan finde på nettet.

http://www.aktivhussalg.dk/links.html

Vi tilbyder gratis at besvare alle spørgsmål vedrørende omsætning af fast ejendom.

Dine spørgsmål skal i princippet dreje sig om villaer.

God fornøjelse og hilsen Vienne

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 26-03-07 21:52

Hej Allanni

Du skal regne med 11 cm tegl 15 cm isolering og indervæg på 10cm evn gasbeton (eller også 11 cm tegl)
min 36 cm ydervæg X 2 på begge sider.
Huset bliver altså 72 cm længere og 72 cm bredere end indv. mål
Skillevægge er nomalt med gasbeton 10 cm og med tegl 11 cm

Med venlig hilsen

Kissan

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-03-07 22:57

det kommer an på hvad huset skal bygges af og om det skal overholde gældende regler - det lyder af meget lidt det du har fået anvisning på her.

Prøv at se i "den lille lune" en bog om isolering, eller spørg producenten af jeres facademateriale.

Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 27-03-07 09:45

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-03-07 09:47

vær opmærksom på at det svar du accepterede ikke lever op til gældende lovgivning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-03-07 17:16

Jeg går stærkt ud fra at spøgsmålet går på hvor de manglende m2 bliver af.
Eksisterende huse med de mål som jeg har er lovlige også idag.
Ved konstruktion af et nyt hus eller væsenlige forandringer, bør bygningsreglementet naturligvis studeres først.