/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Download en side og rette uppl
Fra : briseogstorm
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 26-03-07 16:29

Jeg tager en side ned, som jeg ikke har haft på min pc før.
Jeg får den ned på skrivebordet.
Går ind og retter det jeg skal
Vil upploade den igen
og UPS! Så kan jeg ikke se den i mit FTP-program og ergo kan jeg ikke få rettelsen op.
Det er i Frontpage og FTP er UltraFXP
Jeg kan ikke få siden til at stå i min PC som en webside.
Hvad gør jeg?
Mvh Brise&storm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-07 17:49

Hvis det er din egen side du skal rette, så gør du det forkert, da man altid bør have et kopi af sine sider på PC'en. Så kan man rette og afprøve, inden den up-loades.

Hvis det er en fremmed side, som du vil arbejde med, skal du fra browseren, gå op i "Filer" og klik på "gem som", og vælge HTML formatet. Du kan yderligere få gemt diverse pynt fra siden, som så vil ligge i en undermappe.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-03-07 18:02

Hej Tak for svar, Det er en vens side jeg skal rette, jeg kan ikke hente den fra serveren fordi jeg tog den ned. Og slettede den på serveren fordi mit FTP-program ikke vil sende en fil op der allerede ligger der.
Så derfor slettede jeg den pgld. side og retteden rigtigt "nede hos mig" og den side kan jeg nu ikke få op??? MvH B&S

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 26-03-07 18:31

Er der en html-fil du kan se i stifinderen som du ikke kan se i UltraFXP?
Kan du se skrivebordet (og en liste over andre filer der ligger i skrivebord) i UltraFXP?
Er extension (de ca tre bogstaver efter punktummet) korrekt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-07 20:54

Det må være et dårligt FTP program du bruger.
Normalt kan man sagtens lægge en side ud under det sammen navn, og dermed overskriver den gamle side.
Du kan bruge din browser til dette (IE), hvor du skriver ftp:// (og sidens adgangsvej), så får du muligheden for at indtaste adgangskode og password.
Herefter kan du trække filer fra din stifinder, over i det vindue med hjemmesiden; sådan opdateres siderne med et simpelt og tilstedeværende værktøj.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 27-03-07 01:41

Jeg fandt ud af det, oprettede simpelthen et tomt web og kopierede det fremmede web derover, så kunne jeg komme til det i mit FTP program, det er ikke dårligt Severino, det er lynhurtigt ellers, og det at det afviser at overskrive en fil, er nok min egen fejl, jeg kan ikke finde der, hvor jeg siger til det at det skal det, arbejder på det, men er temmelig i ny i det program. DEt er for øvrigt anbefalet herinde fra.Men tak til jer begge, altid rart at få respons herinde. Mvh B&S

Annuller spørgsmålet
Fra : briseogstorm

Dato : 27-03-07 01:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål