/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP installering
Fra : nørdno
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 26-03-07 09:11

Pga. gentagne og mange forskellige fejl har jeg forsøgt at installere den oprindelige xp version på xp versionen som pc kører med (af gode grunde er den nyere), dette kan ikke lade sig gøre! Forsøgte herefter en formatering via denne computer drev c, her fik jeg meddelse: 'ikke mulig' - hvordan formaterer jeg en harddisk som ikke vil :)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-03-07 09:24

du booter på din skive med xp, det sættes i bios, derefter installer du fra skiven. Så kommer den og siger at der er et operativ system, deromkring kan du vælge at formatere.

Men altså boot fra skiven og formater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 09:41

Alternativt det råd som ikke mange kan lide....

ØDELÆG det system der allerede er der.....

Simpelthen SLET winXP - så kan den ikke starte og er nødt til at bruge CDen.....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-03-07 22:28

prøve

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 26-03-07 22:28

brug en start diskette slet ikke dos partion og start så med xp

Kommentar
Fra : nørdno

Dato : 02-04-07 08:32

Til refi: En tanke som jeg selv har haft og vil prøve, tak

til troldenesdhb: Så er det at jeg får at vide at der findes en nyere version på pc i forvejen og diskindhold ikke kan installeres.