/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke boote
Fra : jabco9240
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 26-03-07 08:19

Har indstalleret en ældre uregistreret version af xp pro på en ældre computer - kender ikke hardware spec. Efterfølgende er pc blevet lukket ned forkert. Der blev slukket via power. Nu kan den ikke boote. den stopper midt i boot vinduet "Windows startes". Har været inde under F2 for at starte i fejlsikker tilstand. Det kan den ikke. Den stopper samme sted. Har forsøgt at boote den fra cd, men kan ikke komme ind via F12 eller de andre F'er. Gode råd ønskes.
På forhånd rigtig mange tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-07 08:26

Fejlsikret tilstand er F8

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 26-03-07 08:33

Har selv haft samme problem, og jeg fandt desværre kun den udvej at formatere computeren.

// Kim Ulfkjær

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-07 08:36

Der er altid mulighed med en chkdsk /r i konsollen med efterfølgende fixboot.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 26-03-07 08:39

Hej Peet49

Lyder spændende. Kan du uddybe din kommentar - er ikke verdensmester i pc

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-07 08:45

Det er som, at køre en normal indstallation af XP, i det første tilbud om repair, trykker du R, derefter logger du på windows (1) og trykker enter,derefter logger du på som administrator, skriver kode, hvis der er en sådan, derefter skriver du chkdsk /r,(der skal være mellemrun efter chkdsk, trykker enter, så startes en reparation, når den er færdig (tager en del tid) skriver du fixboot og trykker J, derefter J igen, når bootrecorden er skrevet trykker du exit, og trykker enter, så genstartes systemet.
Virker det ikke vil jeg anbefale en ny ren indstallation.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-03-07 13:11

"en ældre uregistreret version af xp pro "
Lovlig eller pirat ??