/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Arkitekt 2D tegne program?
Fra : Douink
Vist : 3364 gange
100 point
Dato : 26-03-07 03:01

Hej

Jeg sidder og får lyst til selv at lave en tegning på et lille projeckt jeg skal bygge til. Men er der nogle her der ved hvilke programmer en arkitekt bruger til at lave deres 2D tegninger. som man altid ser ved hus salg også. Håber der er en der kan hjælpe mig. ku være sjovt at lege lidt med :)
Hvor og hvad skal der egentlig til for at blive Arkitekt. kan du hjælpe her? :))

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 26-03-07 04:31

du kan bruge auto cat

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-03-07 07:21
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-07 07:29
Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-07 08:55

Hej jeg er snart færdig som arkitekt.
Det kræver et højt gennemsnit, eller stor øvelse i at tegne rumligheder som er interessante (på kvote to) for at blive optaget.
Du kan få flere oplysninger på skolens hjemeside www.karch.dk
der er også en skole i århus hvor det er lidt næmmere at komme ind.

Hvis du gerne vil havde et nemt tegneprogram så anbefaler jeg sketchup som har en gratis version på www.sketchup.com Det er et 3D program (man bruger ikke programmer der udelukkende kan 2D) og så vælger man et top view. Det fantastiske ved sketchup er at man kommer igang med at tegne med det samme - der er videotutorials og du får en øvelse du kan tage med dig over i de langt mere komplicerede programmer som fx auto cad.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-03-07 09:01

Ps selvom jeg selv snart er færdig bruger jeg stadig sketchup, det er kompatibelt med både autocad og 3D max som jeg bruger til at lægge lys og materialer på. Derfor mener jeg du vil stå dig bedst ved at lære dette program hvis du senere vil søge ind.

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 09-06-07 14:08

Tak for svaret jomfruane. og tak for alle de andre gode svar!