/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opdatring af bios
Fra : janik
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 25-03-07 23:47

Jeg har fået en ældre pc med et bundkort
ECS K7S6A .
Jeg skal have opdateret bios i , men jeg
kan ikke finde en bios opdatering jeg
kan installere i windows.??

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 25-03-07 23:53

du skal finde ud af hvem der har lavet dit bunkort det står på det plus nr
og så går du til deres hjemme side der kan du sikkert finde den
(mit er asus pbp848 l eller sådan noget)

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-03-07 23:55

Mit er også en asus men syntes ikke at kunne finde
en bios jeg kan installere i windows.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-07 04:09
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-07 04:10

Men den nyeste bios er fra 2003

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-03-07 12:55

Du kan ikke opdatere BIOS fra Windows. Du skal lave en boot diskette/CD, hvor flashprogrammet + updatefilen ligger på.
Du kan bruge et analyseprogram til at finde systemoplysninger, jeg kan ikke lige huske hvad jeg brugte sidste gang, men jeg tror du kan bruge dette: http://www.pcworld.dk/download/66/1125.
Der findes vist en videreudvikling af AIDA32, men jeg kan ikke huske hvad det hedder.