/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Europaspillet
Fra : Maleje
Vist : 4252 gange
20 point
Dato : 25-03-07 20:28

Hej Alle.
I mine unge dage spillede vi ofte i skolen, det spil der hedder Europaspillet, hvor man skulle rejse til byer i Europa, spille små spil og svare på spørgsmål.
Er der nogen der kender en side, hvor man kan hente dette spil?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-07 20:33

Kunne det evt. være noget i stil med det her:
http://www.europa.eu/europago/welcome.jsp

//Kettedk

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 25-03-07 20:35

Kettedk: Nej det var ikke lige det jeg tænkte på... Men det ser sjovt ud ;)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-03-07 20:54

hej Maleje jeg kender godt europa spillet, og glæder mig tila t se om der er nogen der har det.
Men det er godt nok gammelt, så jeg ikke ikke engang om det virker til xp og vista

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-07 21:07

Ehm jeg kender ikke Europaspilet, men Backpacker, du er sikker på at det hed Europaspillet ??

Backpacker går ud på, at man arbejder sig rund til div. lande ved at tjene penge ved at søge og få arbejde, arbejdet består i at besvarer div. spørgsmål,

Arbejdet kan være, sygeplejerske, grønthandler, gartner, detektiv, fotograf osv.

Jeg går stadig rundt i Italien uden en øre på lommen, og ka ikke komme hjem

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 25-03-07 21:13

Nej det er heller ikke Backpacker jeg tænker på... Det er ellers også sjovt :) Har du et link til det?

I Europaspillet rejser man fra land til land. Først spiller man et lille minispil - f.eks. labyrint, hvor man skal finde guldklumper. Børsen. En-armet-tyveknægt. Pengebåden, hvor man skal gribe penge der flader ned fra oven. mm. Defter svarer man på nogle spørgsmål om landet.

Vi spillede det engang i mellem i geografi timerne, for at lære om de forskellige lande...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-03-07 21:15

vi spillede når vi ikke måtte

Og vi havde det da sjovt, men en dag synes skoles it mand at det var tid til at slette det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-07 21:18

Maleje, nu når du beskriver det, ka jeg da godt huske det spil men jeg fandt sq da aldrig ud af det med børsmæleren

Nej jeg har ikke et link til Backpaker, jeg har selv 1+2, men jeg kan ikke li 2'eren, det er jo også på tid, det syntes jeg ikke om.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 25-03-07 21:21

Prøv lige at tjekke dette link, jeg har ikke selv downloadet det

http://debat.jubii.dk/156/Europaspillet_224952.html

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-03-07 21:24

det er det spil yeah

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-03-07 21:25

Det var nu meget sjovt lige at få afprøvet sin viden...........

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 25-03-07 21:42

Juhuu det var det spil... Det kører bare ikke så godt på min pc - det er som som flaget (musen) fryser fast engang imellem....

Men prøver lige at genstarte :)

Godkendelse af svar
Fra : Maleje

Dato : 25-03-07 21:44

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-07 21:45

Selv tak