/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gode TV serier?
Fra : Grimstrup
Vist : 2048 gange
100 point
Dato : 25-03-07 20:07

Jeg mangler lidt nogle serier jeg kan se, her er nogle af de serier jeg har set fornylig :
Lost
Heroes
Lost Room
Twin Peaks

Hvilke andre serier i samme stil kan folk anbefale?

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-03-07 20:29

Der er jo også Bones og Criminal Minds og hele CSI serierne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 20:55

James Bond

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-03-07 20:55

har du set prison break.
Det er fedt efter min mening.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 20:58

Godt nok ikke af den type som efterspørges (her snakkes Dansk), men hvad med at nævne:
Huset på Christianshavn
Matador
Riget
Charlot og Charlotte
Taxa
Strisser på Samsø
Edderkoppen
Rejseholdet
Krøniken

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 21:07

- Planet of the Apes
- Alien Nation
- The Avengers
- The Prisoner
- The Odyssey
- Nowhere Man

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 21:10

sidst men ikke mindst (fra mine drengeår) Belfegore på Louvré

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 21:13

efter disse... skal jeg nok stoppe
herskab og tjenestefolk
familien ashton
forsythesagaen
landsbyen
matador
acht studen sind kein tag
utvandrarna
svenske hjerter
fleksnes
folk og fæ
fawlty towers
jorden rundt i 80 dage (michael palin)
javel hr minister
blomsterbørns børn
blossom
vore værste år
cosby
sams bar
alf
i sandhedens tjeneste
de uheldige helte
mash
sherlock holmes (jeremy brett)
ein mann will nach oben
inspector morse
muppet show
flygtningen
maverick
de gode gamle dage
allo allo
benny hill
preston og søn

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-03-07 21:22

Nu ved jeg så ikke liiiiiiiiiiiiiige, om jeg vil sige, at jeg synes Muppet Show er i samme genre som Lost

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 25-03-07 22:03

(Birgitte 32: Jeg synes umiddelbart ikke "Muppet Show" er det på listen der er længst fra "Lost" - der sker mindst lige så mange bizzarre ting i "Muppet Show", der endda også har Science Fiction-elementet "Pigs in space". "Krøniken" og "Twin Peaks" har jo i øvrigt også det til fælles at de begge udforsker forholdet til faderfiguren på mange forskellige måder )

... Men det var et sidespring

Jeg er vild med "Lost" og "Twin Peaks", og "Heroes" har jeg hørt masser af godt om. Mine anbefalinger:

- Buffy the vampire slayer (hvis du ikke kender den, skal du ikke lade dig skræmme af navnet)
- Dead like me
- Veronica Mars

og når nu ingen har nævnt den: "The X-files". "Alias" hører vist også hjemme her - men jeg må indrømme at jeg aldrig selv er blevet fanget af den.

Et par serier syntes jeg var rigtig gode, men de blev desværre stoppet efter hhv. knap 1½ og ½ sæson:

- Tru Calling
- Point Pleasant

Og af danske serier, som andre har nævnt det: "Riget" og "Charlot og Charlotte". Og CLAN rammer på en sær måde plet når han foreslår "I sandhedens tjeneste" - gad vide om den overhovedet er til at få fat på?

(Desuden er den bedste tv-serie lige for tiden efter min mening "House MD", men den er bestemt i en anden genre. Det samme er komedierne "How I met your mother" og "30 rock", men jeg synes også de er værd at se.)

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 25-03-07 22:16

Og jeg må ikke glemme "Roswell" - som i hvert fald var god i de første par sæsoner. Det var tider dengang seriesøndag på Tv 2 bestod af "Buffy", "Roswell" og "Venner" - kun afbrudt af "Vi bliver i familien", hvor vi som regel benyttede os af chancen til at gøre rent eller at hente pizza

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-03-07 22:53

Åhhh ja - de gode seriesøndag dage Søndag var hellig dengang hehe

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 26-03-07 13:20

Alias, er da helt klart ikke til at komme ud af, når man først er gået igang.. Kan godt være de første par afsnit er lidt kedelige, men såen er det vel med alt...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-03-07 15:22

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 27-03-07 20:43

"Taken" af Steven Spielberg - rigtig fed serie ;)

Mvh. Mads

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-07 12:44

Hwa' så... er du gået helt kold med alle de serier, eller er forvirret som Columbo... som jo også er en serie

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 30-03-07 21:08

_Prison Break_

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 02-04-07 21:46

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-07 16:52

Takker for points... og rigtig god påske