/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
programmer MED eller UDEN CD
Fra : yearhouse
Vist : 735 gange
200 point
Dato : 25-03-07 14:26

Dav...og go´ søndag til alle.

For meget lang tid siden fik jeg et spil...Når det skulle afvikles, SKULLE CD´en proppes i.

I al almindelighed: Kan man undgå det "arbejde"?

I ualmindelighed: Jeg fik engang et spil installeret af en bekendt. Han lavede et eller andet, hvor jeg bare skulle erstatte et eller andet....Så virkede det uden cd´en.

Det har jeg jo glemt alt om.
Nu er det jo ikke sådan, at jeg skal til at lave pirat- mig-her-og-dér, men jeg er da nysgerrig.

måske skal jeg være rød i hovedet?....men jeg har stadigvæk det program, men ligemeget hvad jeg gør...siger den "indsæt Cd"
Man må muligvis ikke....men man har da lov at spørge...ik´?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 25-03-07 14:37

Selvfølgelig har du lov til spørge, det hedder jo et spørgeprogram, og et eller andet svar skal du da nok få, bare du er forberedt på at tage det sure med det søde.

Har din ven ikke gemt filen til spillet i dine programmer?

Kan du ikke gå i SØG og lede efter det, hvis du kan huske, hvad det hedder.

mvh og god søndag også til dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 14:44

Det kan lade sig gøre at få programmet til at køre uden at CDen sidder i skuffen, opret et virtual drev, og kopier CDen derind og henvis så programmet til dette drev, når den vil have CD i skuffen, det skal kun gøres en gang, Windows husker indstillingen til næste gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-07 14:48

Jeg har ikke et svar på dit spørgsmål, men se her http://www.kandu.dk/spg102288.aspx

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-03-07 14:51

Øhhh...et virtuelt drev.....??????..Hvordan er det liiiiige jeg gør det?.

Hvis jeg prøver at starte spillet, kommer der jo en slags "popup", som gør mig opmærksom på, at jeg skal indsætte Cd´en. Den meddelelse kan jeg jo ikke redigere....eller hva´?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 25-03-07 15:02

STOOOOP

Du skal bare installere en NOcd til dit spil - så kører det uden CD...

Og det er fuldt lovligt....

Hvad hedder spillet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 15:15

PS....

Hvis ikke du ønsker at oplyse om spillet kan du selv søge på spillets navn og blot tilføje NoCD

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-03-07 15:16

Nu er jeg rundt på gulvet....hvad er en NoCd?...??????

Jeg har det hele liggende på en en løs harddisk. Det var noget med rutchebaner.

Jeg skal lige have fundet ud af, hvordan jumperne skal sidde inden jeg kan bruge det.
Altså: Anbringe "lakridsen" i "gebisset"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 15:20

En NoCD er en form for crack der blot fortæller spillet et du ikke behøver CDen....

Spillet tror således at CDen allerede ligger i....

Normalt er det .exe filen der bliver udskiftet, men det er lidt forskelligt...

Men men men.....

Jeg går ud fra du HAR spillet på CD - ellers er det IKKE lovligt.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 15:22

Citat
Cracks er ulovlige, både NOCD og andre af slagsen.
læst her: http://boomtown.net/da_dk/forum/viewtopic.php?id=39874

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 15:26

Citat
¨ Virtuelle drev fremstilling er DaemonTools i DaemonTools fremstiller du et ISO image af CD eller DVD og gør image af CD/DVD til et virtuelt drev læs vejledninger hos Daemon. ISO image af Cd placeret på fantasi CD-ROM drev.

Et virtuelt drev kan f.eks. bruges til at køre spil fra harddisk hvilket kan forbedre spilydelse og specielt er en fordel ved grafikkrævende spil, idet harddisk er hurtigere end CD/DVD drev og kan bruges til de fleste spil programmet tager alle data fra en CD og gemmer dem på din harddisk i et format, så din software tror, at CD stadig sidder i et cd-drev på din computer.

Et andet program til at fremstille virtuelle drev er Virtual Drive Creator

Virtuelle drev f.eks. Daemon tools er smart hvis du er vild med computer spil, men hvis du ikke har noget væsentligt at bruge virtuelle drev til vil jeg fraråde virtuelle drev programmer.
kopieret herfra: http://home19.inet.tele.dk/vikinger/Downloads/D4.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 15:30

Nu siger det jo ikke så meget at en "nørd" fortæller at det må man ikke.....

NoCDer har aldrig været ulovlige, sålænge man har originalen....

Nøjagtig som musikkopier til eget brug.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 15:36

Citat
"When is a crack legal then?"
The use of cracks is legal and supported when it is for personal use only. It's legal when you bought the original game in a legal store, but you want to back your game/program up. copying a game after buying it is something I really recommend to do... use the copy to play the game, but keep the original at some safe place. If you damage the copy, you can still use the original to make a new copy, and so you will still be able to play the game. And believe me, damaging or screwing up a CD is done faster than you think The name says it... a backup CD crack enables you to play the game with a back-up (copy) of it, so that the chances that you damage YOUR original are reduced to the minimum. The purpose of a No-CD crack is the same as for backup CD cracks... reducing the chance to damage your original. No-CD cracks are also for people who don't want to switch CD's every time they want to play another game. It's also known that some games lag when they read the data from the (original) CD. In such case, a No-CD crack is a good solution, because you can play the game without the CD inserted if the crack was installed correctly.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 15:57

Her et par link til sider om emnet, der bliver både Nocd og virtuelle drev omtalt:
http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=125683
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=15&tid=363333
jeg håber du får noget ud af læsningen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 25-03-07 17:43

Det er da lovligt, hvis man bare har originalen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 17:54

Ja......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-03-07 18:15

jeg prøver lige med Deamon.
Jeg skal lige finde ud af, hvad det er der skal "select the files" i Deamon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-03-07 19:17

Århus - din ekstra HD kan monteres sådan:

HD 1 (C:) på det første fladkabel som MAster.
HD 2 (lager/spil) på det første fladkabel som SLave

HD 2 (lager/spil) på det andet fladkabel som SLave hvis CD/DVD er MAster
HD 2 (lager/spil) på de andet fladkabel som MAster og CD/DVD er SLave

HD 2 (lager/spil) i ekstern HD-box som MAster

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 26-03-07 17:20

Ahhhh.....Der var en fil...(eller program)...jeg bare skal erstatte eller sætte ind i *exe*-filen...
Det har jeg så bakset lidt med.........men uden held.........muligvis kan i vejlede mig lidt mere?

På forhånd tak.........

Amatørnørden hér

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 18:00

Citat
Ahhhh.....Der var en fil..

Hvor var der en fil...

Hvad snakker du om....

Er det en NoCD du har hentet....

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 26-03-07 20:04

Tak for svaret refi.
Jeg har ikke helt tjek på det endnu....men jeg tror det er noget download-halløj?
Måske jeg skal være lidt forsigtig.....Ellers bliver jeg sikker bombet tilbage til noget -- C: FORMAT--?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-07 21:24

Selv tak.....

NoCDer "plejer" der ikke at være de store problemer med......

Men selvfølgelig skal man være forsigtig....