/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ændrer sommertid
Fra : aasenissum
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 25-03-07 08:56

noget for dig?
bustider, som ikke passer sammen med togtiden? osv.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-03-07 09:14

Hvad havde du tænkt at gøre ved det?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 09:25

Hvis du er imod sommertid... så henvend dig her http://ikkesommertid.info/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-03-07 09:36

Har bus og tog nogensinde passet sammen?

Synes vi skal afskaffe vintertiden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 09:36

... og her har en Nordmand brugt en hel del "sommertid" på emnet: http://www.timeanddate.com/norsk/omsommertid.html

Verdensur: http://www.timeanddate.com/norsk/verdensur.html
hvis du skulle være i tvivl om klokken

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-03-07 09:39

Spørgsmålet er jo så også OM vi skal have det ændret, efter statistikken på siden http://ikkesommertid.info/ er de fleste jo faktisk godt tilfreds med sommetiden...

Ja!
•   22%
Ikke endnu, men måske...
•   18%
Nej, jeg kan godt lide sommertiden
•   46%
Nej, jeg tror ikke det nytter
•   8%
Nej, Jeg er utryg ved metoden
•   2%
Nej, af anden grund
•   4%

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 09:45

Har lige selv stemt, så de 46% er på vej op

Enig med jomfruane, det er ikke tiden der er noget galt med men DSB, Riva m.fl
Lad os samtidigt gribe lidt i egen barm... hvornår møder vi op, når vi er inviteret til f.eks en middag, møde på jobbet, skal til tandlæge, læge osv. osv. De fleste af os indfinder sig nok lidt før det "aftalte tidspunkt"... noget de omtalte busser og tog ku' lære lidt af.
Hygge...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-03-07 10:20

næh, jeg er såmænd ikke utilfreds med tiderne som sådan, men der er så mange forlydener om , at tiderne er skyld i, at folk skal timer før hjemmefra, for at få det til at passe.

og clan, det med et solidt tag i egen barm - den er ikke at foragte - den gælder forøvrigt i de fleste af livets forhoild.

grunden til denne her omgang, skyldes mest en flyvsk tanke, som nok kan være tåbelig, men heldigvis kan vi da lukke ned igen.

er I med derude?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-03-07 10:40

En BH klarer tricket langt bedre, ser ingen grund til at pille ved barmen, men jeg kører jo så også i bil - dette helst i dagslys.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-07 11:20

Busserne kan ikke komme til tiden, fordi personbilerne hænger i lange køer...... med én person i hver...

Aase, vil have du da 'sommertid' hele tiden?

Døgnets lys/mørke ændrer sig da alligevel.....

Hannesen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-03-07 11:23

Åh det er bilernes skyld at busserne ikke kan organiseres hensigtsmæssigt En tur der tager 20 min i bil tager 75 med bussen der har sin egen kørebane

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 11:32

Mon ikke vi skal søge de skæve tider i planlæggernes manglende formåen i at gøre sit arbejde ordentligt frem for sommertid mv.
Til tider må man tro de planlægger med hovedet nede i porcelænskummen sammen med en ordentlig omgang tømmermænd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 11:54

NB: For at "sparke" lidt mere til dem som planlægger for de offentlige tramsportmidler.
Hvis de skulle planlægge deres eget toiletbesøg, så sked de i bukserne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 11:57

Hvis I nogensinde har været involveret i at lave køreplaner, vidste I at det er UMULIGT at tilfredsstille ALLE.....

Der kan HØJST laves nogle "knudeforbindelser" der passer...

At bussen er 4 gange så lang tid om samme strækning som en personbil er jo logisk da den skal holde måske 20-30 gange undervejs....

generelt siger man at bussen bruger ca. 3 gange den tid det ellers ville tage med eget køretøj....

Selv en knallert ville komme hurtigere frem...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 12:01

refi... der retfærdiggør' ikke at bussen kommer ind kl. 13:00 og toget har afgang 13:01

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 12:13

Jo....

Det er tilsyneladende IKKE der man har lagt "knudepunktet".....

Skulle bussen være inde 5 min før ville den måske køre 2 min for tidlig et andet sted og dermed miste er VIGTIGT knudepunkt....

Det er næppe alle passagerer der LIGE skal med toget 13:01

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 12:17

"Knudepunktet" (for kunden)... er der hvor han/hun ståt - og så tror jeg, de vil give fanden i hvor DSB (eller andre), har valgt at placere det... alt i alt dårlig planlægning.
Vi nærmer os hastigt Engelske todtids-forhold
Ikke sagt det er let, men et overordnet overblik ville nok hjælpe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 12:18

+ for mange kokke har altid fordærvet maden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-07 12:21

Ja...

Alle selskaber forsøger at gøre netop DERES kunder tilfredse....

Der vil ALTID være nogen der ikke når sit mål optimalt....

Så skulle busser og tog jo køre med 5 min. interval

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 12:30
Kommentar
Fra : emab

Dato : 25-03-07 12:32

Bare en lille historie til det med sommertid.
Jeg arbejdede på en bodega i København for mange år siden. Der havde vi en stamgæst, Hans ur blev aldrig stillet til sommertid, "for der var godt nok ikke nogen idioter der skulle sidde der ned i Bruxelles og bestemme hvad klokken skulle være på hans ur" Det morsomme var, at han aldrig kom for sent til happy hour, selv om hans ur gik "forkert"
Under alle omstændigheder kan vi jo glæde os over at sommeren nærmer sig, det er sommertid trods alt et tegn på.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 12:41

og en lidt mere fredelig version
http://www.math.byu.edu/~stafford/plummerfamily/jon/acecraft/index.html
Hmmmm måske jeg skulle investere i en - det må da være "fun"

Sommer... jeps! det kan ikke gå hurtigt nok - BBQ, terasseøl/vin, sidde ude (og blive ædt af myg)... jow' jow' vi nærmer os

Tid...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-03-07 15:40

næh, camillashanne, jeg har ikke været syndelig berør af tidernes skiften.
noget, der i min barndom var vigtigt. vi skiftede til sommertid ved at hænge de tynde sommergardiner op og omvendt de tykke til vinter. det var faktisk en stor dag.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-03-07 16:15

Og vi piger plagede om at få bare bare ben med knæstrømper (som hed sportsstrømper dengang).

Uanset overblik eller ej vedrørende planlægning af diverse tog-og busafgange, tror jeg simpelthen ikke det kan gøres helt perfekt - det vil som regel være et puslespil, som ikke går op!

Men clan - du kan da tilbyde din hjælp hos DSB, Arriva og busselskaberne - hvis dem, hvad du kan!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-03-07 18:45

....og hvide gummisko, som i løbet af bare en dags tid stank vederstyggeligt.
de blev pletrenset med tandpasta.

det værste ved sådan et par skingrende hvide gummisko var, jeg havde større fødder end de andre små nips. sluttede ved str. 42.

det eneste man så, når aase kom var, at hun blev båret frem af et par for store slubrebasser, som i hver fald var hvide. skoene var altid mindst et nr. for store. der skulle spares.

det værste, mine fødder synsmæssigt har været udsat for i skoletiden, var et par fimsebrune DRENGEsandaler. jeg havde krydset str. 39 og højere op fandtes ikke pigesandaler. denne type sandaler ses stadig på fødderne af gamle mænd på knallert på vej til kolonihaven. (jeg er ret vild med kolonihaver). ufatteligt, at de har kunnet overleve en menneskealder. på den anden side er de så brede, at ingen tæer generer hinanden. forestil jer lige et par bare pigeben et sådan et par.

næh, tænkte nok, at så megen fantasi er ikke til at opdrive.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-03-07 19:40

Fællesøl på vores lille vendeplads..................det var i dag, og jeg aner ikke endgang om mine ure går rigtigt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-03-07 20:03

Citat
Forestil jer lige et par bare pigeben et sådan et par
...........................yes.
"jeg låner lige dine sandaler og smutter ned til bageren, mine fikse sandaler er ikke tørre endnu, fra da vi hoppede i pølen midt i nat............fnis."

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 20:16

Camillamoster... de vil ikke give nok i løn
Som sagt (fra alle navnene der er nævnt): "For mange kokke har altid fordærvet maden"
Det gælder også i transportbranchen - og jeg snakker ikke rundstykker til formiddagskaffen

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-07 20:43

Nå, du vil osse ha' løn....

e.c. - ja, du kunne godt have brugt de gamle herre-støtte-sandaler - man var da sikker på, at tæerne ikke kom for langt ud i dem... jeg kan godt huske min fars og min morfars

Mine sko var altid for små - min mor jagede altid med mig, så jeg valgte altid hurtigt nogen, jeg kunne lide, men passede de til foden? NÆJ

Aase, vi to sku' ha' delt overskuddet i porten, do!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-07 20:52

Et hurtigt bud... hvor mange har "glemt" sommertiden, når de skal møde i morgen tidlig?

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 29-03-07 08:38

Tak for svaret Camillasmoster. er med på at dele i porten....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-07 13:52

Åkæ Aase, vi må se, hvad vi kan gøre