/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
SCT.SEVERIN.
Fra : kissan
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 25-03-07 00:47

Spørsmålet er så Hvem var han????
Jeg mener at manden var katolsk eller ????
Har prøvet google men synes der er så
mange forskellige forslag.....Tysk måske?????
Kissan

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-07 00:51

Måske dette kan hjælpe dig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Severinus_of_Noricum

//Kettedk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 01:13

Der er ikke meget på nettet om Sct. Sevirin, men han er også en gammel fyr, i den danske Wikepedia står der, om Sankt Severin kirken i Haderslev: Kirken regnes for opført i 1100-tallet. Den Sct. Severin, kirken har navn efter, er bispen i Køln, der levede omkring år 400; han regnedes for de syges og de fængsledes særlige hjælper. Er det manden du søger, så må han vel regnes for at være katolik, det var længe før Luther

Godkendelse af svar
Fra : kissan

Dato : 25-03-07 01:30

Tak for svaret kettedk.
Fandt en del oplysninger der var meget intrerresante
Unskyld min stave fejl,der er nogen der desvære ligger mærke
til det ind imellemem.
Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-07 01:35

Ja man kan da godt blive forvirret, når man søger på google

Citat
23. oktober er dag 296 i året i den gregorianske kalender (dag 297 i skudår). Der er 69 dage tilbage af året.

Sørens dag. Søren - eller Severin - var biskop i Köln omkring år 380. Efter et nordisk folkesagn, var Søren dog søn af en jysk bonde fra Ry ved Himmelbjerget, hvor man i middelalderen byggede en kirke til hans ære.

Fra Sørens dag var det godt at begynde slagtningen af svin.

http://da.wikipedia.org/wiki/23._oktober

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-07 01:49

Citat
23. oktober
Sørens dag - efter biskop Severin af Köln fra 300-tallet, som var kendt for sine evner til at udrette mirakler. Han var herhjemme værnehelgen for hellige og undergørende kilder, og i tørkeperioder var han den rette at sende en bøn om nedbør.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 25-03-07 04:11

Det var da Sørens
TAkker mange x