/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
ntoskml.exe - hvad er det??
Fra : pirt03
Vist : 2501 gange
50 point
Dato : 24-03-07 13:19

AVG har ved under de seneste skanninger fundet

ntoskml.exe i system 32 mappen. Den bliver kategoriseret som "change"

Tilsyneladende bliver den IKKE slettet eller sat i karantæne.

Hvad er det for en størrelse og hvordan fjernes den hvis den skal fjernes??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-03-07 13:26

Mon ikke det er ntoskrnl.exe du tænker på ? http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ntoskrnl/

Den kan godt finde på at ændre sig, uden det behøver at betyde "problemer".

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-07 13:27

Jeg søgte lidt på Google, og fandt følgende fra Grisoft (firmaet bag AVG):

http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?8,53101,53101#msg-53101

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-07 13:28

Citat
It is normal that AVG shows that files, the MBR or Boot record to have changed. These are done during normal maintainance, when you or windows updates files or have had to correct errors on the drive. The only time that you should worry is if they also show as infected.

To get AVG to quit showing them as changed, open the AVG Test Center, click the F3 key on your keyboard and tell it to accept the changes. If it still shows something as changed after this.. delete the file named AVG7QT.DAT in C:\ and AVG will rebuild it the next time it is run.

//Kettedk

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-03-07 13:45

Du har ret stl_s.

Der står ntoskrnl.exe Det må tilskrives brillerne.

Rart at det ikke er farligt. Jeg er jo lidt paranoid efter mit Tele2-eventyr

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-03-07 14:16

Ja, sådan en oplevelse skærper opmærksomheden lidt .