/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vedr. firewall
Fra : kETCHIKAN
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 24-03-07 12:51

hej med jer.

Jeg bruger norman antivirus og firewall.

Hver gang jeg tænder min pc, er windows firewall blevet slået fra og det er selv om at jeg har aktiveret den.

Spørgsmål hvorfor gør den det? Er det norman der slår den fra?

På forhånd tak og en god dag til jer.

Ketchikan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-07 12:55

når jeg læser dit spørgsmål kan jeg ikke finde ud af og du har normal firewall eller windows firewall kørende - kan du præcisere det ??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-03-07 13:01

han har vel Norman kørende, og vil have MS xp firewalle kørende samtidig.

Det kør jeg med, så det burde ikke være norman der slår den fra

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 24-03-07 13:01

Citat
Jeg bruger norman antivirus og firewall
det er Norman der slår den anden firewall fra, og det skal den gøre, du bør ikke bruge mere end 1 firewall

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 24-03-07 13:21

o.v.n. er det ok kun at køre med en firewall og hvorfor?

Ja miritdk kører med, tdc pakken med norman, men er undrende overfor, hvorfor windows firewall ikke virker når jeg starter min pc, altså den slår fra når jeg starter op, når jeg har aktiveret den.

Ketchikan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-07 13:26

o.v.n har helt ret - ingen grund til at køre to firewalls - så slå du bare windows firewall fra

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-07 13:37

Citat
er det ok kun at køre med en firewall og hvorfor?

Ja, selvfølgelig er det ok.
Grunden til, at du kun bør køre med én firewall er, at de nemt kan
komme i konflikt med hinanden. Men du kan også risikere, at de begge
to går helt amok, hvis et eller flere programmer f.eks. forsøger at få adgang til internettet,
hvilket kan resultere i, at de begge to viser 1000 advarsler på samme tid.

//Kettedk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-07 13:51

Nemlig Kettedk og miritdk

Godkendelse af svar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 25-03-07 12:44

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-07 13:44

Selv tak, du er godt beskyttet med en firewall