/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Christensen
Fra : jyttew
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 24-03-07 12:17

Hej Igen
Er der nogle der kan hjælpe mig,jeg søger en Anders Christensen Ribe Vester Horne Varde
og hans forældre.

Født 1803 Gift 17.11-1838 med Karen kirstine Hansdatter fra Ribe Vester Horne Guldager.
de fik nogle børn
Mette 2-8-1839 Christensen
Hans 9-4-1844 -------------
Hansine Caroline------------
Else Marie 11-6-1841 Heibøl

ved daaben skrev han Christensen Heibøl, i Folketælling 1845-1850-1870 er han som Heibøl
det er Grusomt Venlig Hilsen Jyttew.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-03-07 13:20

prøv kirkebøgerne på AO,
Anders Heibøl42 GiftDagleier er fra Varde
Karen Hansen32 GiftHans kone er fra Guldager Ribe amt

alle børn ser ud til at være født i varde.
senta
Samtlige personer i husstanden
ribe, Vester Horne, Varde Købstad, Skovbogade, , 109d.2, FT-1845, C1801
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Anders Heibøl42 GiftDagleierVarde
Karen Hansen32 GiftHans koneGuldager Ribe amt
Mette Heibøl6 UgiftDatterVarde
Else Marie4 UgiftDatterVarde
Hans1 UgiftSønVarde

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-07 15:17

Pas på der findes en 10 år yngre Andres Christensen:
"
CHRISTENSEN, Anders   Age:   23   Marriage
   Wife:   Anna NIELSDR   Age:   28
   Marriage Date:   11 Jun 1837   Horne, Ribe, Denmark
"
Jeg tog fejl af dem, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-07 18:35

>ved daaben skrev han Christensen Heibøl,...

Et meget fremmeligt barn;
(det første jeg kan huske er, at jordmoderen sagde: "Det blev en dreng")
men spøg til side:

Hejbøl, ikke Heibøl, er jo en lille by/sted øst for Ølgod; noget nord for Varde.
Kom han mon derfra?

Lidt tættere end Ølgod ligger vist en kirke i Bejsnap, men om det er et sogn ved jeg ikke?
hilsen igen Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-07 19:54

Det ser ud til at Heibøl/Hejbøl hører under Ølgod sogn, altså Ribe Amt,
vi er jo lige på kanten til Ringkøbing amt, Svend

Godkendelse af svar
Fra : jyttew

Dato : 25-03-07 09:35

Tak for svaret svendgiversen.
Jytte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-03-07 10:17

Tak Jytte, men det var alt for tidligt du lukkede, vi har jo kke fundet Anders født der, Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 26-03-07 12:38

Hej Svend
Jeg ved godt det var tidlig, at lukke, vi maa jo prøve at finde ham i Ølgod, jeg har ikke forsøgt endnu
Men i Folketælling er han født i Varde,men jeg har prøvet i AO, men der kunne jeg ikke finde ham,
men jeg har ikke prøvet i (Varde Landsogn) det kunne være, at det gav noget?
Venlig Hilsen Jytte.