/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Søger patina træ eller hvordan
Fra : USandA
Vist : 2202 gange
100 point
Dato : 24-03-07 09:12

Hej

Hvor kan man købe træ som ser/er gammel "drivtømmer stilen" evt. egetræ / tykke planker som har godt med patina.

Evt. link til hvordan man fusker et stykke træ til at se gammel ud, der må findes nogen tricks

vil gerne lave et sofabord og spisebord selv, som gerne skulle ¨se ud som noget fra viking/oldtiden.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-03-07 11:27

Find et sted, hvor de sælger genbrugsmaterialer fra nedrivninger. Der kan du måske få fingre i gedigent træ fra dengang "fyrretræ" var noget, der blev savet af fyrrestammer og ikke som i tømmerhandlen, hvor det allermeste er rødgran. Og meget af det er patineret naturligt.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 05-04-07 17:11

Egetræ er det der nemmest at få til at se gammel ud. jeg orker ikke at skrive ned hvordan man gør, så ring 60172564 tirsdag d 10 april efter kl 17. så giver jeg dig en fyldestgørende forklaring på hvordan man gør, og så kan du få svar på alle de tillægsspørgsmål der følger med. mvh johnny.
Kode
www.goedvadsnedker.dk