/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kirsten Nielsdatter
Fra : KGN3
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 23-03-07 23:07

[B] kan nogen hjælpe ?[/B]

Kirsten Nielsdatter Født 1809

gift i Skuldelev kirke 05.- 11.- 1835
med Peder Georgsen

kan hun være født i Krodstrup

KGN3

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 23-03-07 23:11

Det skulle være Krogstrup
KGN3

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-07 07:44

Skuldelev sogn - Horns herred - Frederiksborg amt

>kan hun være født i Krogstrup
Krogstrup sogn - Horns herred - Frederiksborg amt

Ja men der er to at vælge imellem:
"
NIELSDATTER, Kirsten
   Christening Date:   13 Mar 1809   Recorded in:   Krogstrup, Frederiksborg,
Father:   Niels LARSEN
Mother:   Ane WILLADSDR
"
NIELSDATTER, Kirsten
   Christening Date:   30 Oct 1809   Recorded in:   Krogstrup, Frederiksborg,
Father:   Niels NIELSEN
Mother:   Sidse NIELSDR
"
God Morgen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-07 07:52

Han er så født ca 1804, Hvor?
"
GEORGSEN, Peder   Age:   31   Marriage
   Wife:   Kirsten NIELSDR   Age:   26
   Marriage Date:   5 Nov 1835   Recorded in:   Skuldelev, Frederiksborg,
"
Der står ikke noget om forældre; hvem var forlover?, fik de børn?? Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-07 09:27

Kan det være ægtemanden?
"
PEDER GEORGSEN Christening: 10 JAN 1804 Kirke-Hvalso, Kobenhavn, Denmark
Father: GEORG ARNTSBILLER
"
Ikke Frederiksborg men København Amt...
Hvor bosatte de sig? Svend

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 24-03-07 16:24

Hej KNG

Som Svend skriver bliver der født to piger med navnet Kirsten Nielsdatter i 1809 i Krogstrup.

Min teori siger mig at det muligvis kan være den første som svend skriver:

13. marts 1809 - far Niels Larsen og mor Ane Willadsdatter.

Hvis du kigger ved Kirsten og Peders bryllup i Skuldelev kirke den 5. november 1835

er den ene forlover: smed Bent Willadsen (kan være kirstens morbror)

Mvh Steenvin

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 24-03-07 16:45

Hej igen KGN

Hvis hvis hvis: det nu er den første med moderen Ane Willadsdatter, så er her lidt ekstra at arbejde med:

Ane Willadsdatter født 1769 i Skuldelev datter af Willads Bentsen og Anna Pedersdatter
viet den 25. april 1791 til Niels Larsen

Bent Willadsen (som jeg skrev kunne være morbror til Kirsten)
født 1774 i Skuldelev, søn af Willads Bentsen og Anna Pedersdatter
Bent bliver viet 11. juni 1803 i Skuldelev til Karen Hansdatter

Willads Bentsen og Anna Pedersdatter bliver viet i Skuldelev 16. oktober 1766

Mvh Steenvin

Kommentar
Fra : KGN3

Dato : 24-03-07 20:39

Det er nok den rette Kirsten, det har været lidt svært at finde hende,
men nu tror jeg heldet er med denne gang.

hilsen
KGN

Godkendelse af svar
Fra : KGN3

Dato : 19-04-07 22:50

Tak for svaret svendgiversen.
Jeg siger tak oplysningerne,

De bosatte sig i Hyllede i Præstø amt,
og fik 6 børn.

hvorfor de kom hertil ved jeg ikke.

Peder døde i Hov.

KGN3

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-07 10:30

Enforsinket Tak; har været på kursus hele ugen, Svend