/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Programmering i Access 2003
Fra : larshau
Vist : 565 gange
200 point
Dato : 23-03-07 22:42

Jeg har en tabel med en række 2-cifrede kundenumre, for eksempel [07/B]. Dette kundenummer vælges i tabellen.
Desuden har jeg en anden tabel med en række varenumre fra 1 - 999. Dette nummer vælges i tabellen eller indtastes med 1, 2 eller 3 cifre. I nedenstående eksempel valgt som varenummer [B]123
.

Hvorledes kan jeg kombinere et valgt kundenummer og et valgt varenummer i ét fælles felt, så resultatet vises som 07-123?
Endvidere vil jeg foretrække at kunne indtaste varenummeret direkte i det fælles felt, hvor et valgt kundenummer fra start vises som07- og som ved indtastningen tilføres fra 1 til 3 cifre, der så danner et varenummer. Resultatet skal være som i ovenstående eksempel 07-123?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-07 23:57

Altså kunde 07 vælger vare 123

Tabel kunde [intastning i dette felt ] som ses [07]
Tabel vare [intastning i dette felt ] som ses [123]

Tabellen ordre kunne være sådan
Resutatfelt [tabel kunde &-&tabel vare] som ses [07-123]

eller noget i den retning.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 25-03-07 14:33

Tak e.c.
Men kan jeg også indtaste et varenummer direkte i resultatfeltet efter at det er udfyldt med "07-" ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-03-07 18:58

Det er jeg ikke sikker på - for jeg bruger som regel at resutatet skal stå i et andet felt.

Godkendelse af svar
Fra : larshau

Dato : 28-03-07 09:36

Tak for svaret e.c.